آرشیو پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷، شماره ۶۹۷۷
فناوری
۶

اپل روزانه 50 صندلی به مقصد شانگهای رزرو می کند

بر اساس برخی اسناد افشا شده توسط شرکت هواپیمایی «یونایتد ایرلاینز»، اپل هر روز 50 صندلی در کلاس اقتصادی به مقصد شانگهای رزرو می کند و این نشان می دهد روابط تجاری چین و اپل تا چه حد مستحکم است. به گزارش انتخاب، اپل هر روز برای این 50 صندلی که از مقصد سان فرانسیسکو به شانگهای می رود، هزینه ای سنگین بالغ بر 150 میلیون دلار در سال پرداخت می کند.

به نظر می رسد اپل از کارکنان خود در آسیا بشدت حمایت می کند و یک سخنگوی شرکت یونایتد نیز این ماجرا را در گفت و گو با رسانه ها تایید کرده است. البته افشای این اطلاعات بسیاری را نگران کرده است. به گونه ای که آنها امنیت پروازهایشان را در خطر دیده اند. اما سخنگوی یونایتد می گوید: «این اطلاعات به عنوان بخشی از یک پروژه آزمایشی محدود متمرکز بر سانفرانسیسکو برای برجسته کردن روابط شرکت های ما مطرح شد و قرار نیست اطلاعات شخصی مسافران براحتی منتشر شود.»

اما باز هم به ماجرای اپل برگردیم. چرا اپل 50 صندلی کلاس اقتصادی را روزانه از سان فرانسیسکو به شانگهای می فرستد. شاید پاسخ این است که اکثر محصولات اپل در چین تولید می شود.شانگهای اتصال منطقی به ژانگژو و شنژن، است که در چین به نام «شهرهای آیفون» نامیده می شوند. علت این نامگذاری، فعالیت شدید این شهرها در حوزه تولید سخت افزارهای الکترونیک برای آیفون است. اپل بسیاری از مردم را به هنگ کنگ و فرودگاه بین المللی این شهر رهسپار می کند. البته اپل تنها غول فناوری نیست که سفرهای تجاری دارد. شرکت هایی مثل گوگل، فیس بوک و… نیز با صرف هزینه هایی بالغ بر 34 میلیون دلاری در پروازهای یونایتد صندلی رزرو می کنند.