آرشیو شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۳۷
شهرستان ها
۷

حذف بخاری نفتی از مدارس خراسان شمالی

جشن برچیدن بخاری های نفتی از مدارس خراسان شمالی، با حضور استاندار و جمعی از مدیران محلی در شهرستان محروم و مرزی راز وجرگلان برگزار شد.

استاندار خراسان شمالی، 13 دی ماه امسال در سفر به شهرستان فاروج، برای حذف بخاری های نفتی از 1200 کلاس درس این استان، ضرب الاجلی یک ماهه تعیین کرده بود.

عباس سعیدی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در جشن حذف بخاری های نفتی گفت: نهضت حذف بخاری های نفتی مدارس در کمتر از یک ماه به انجام رسید و 20 هزار دانش آموز در مناطق مختلف و عمدتا محروم استان از این خدمت بهره مند شدند.

فرماندار راز و جرگلان نیز در این آیین گفت: با حذف بخاری های نفتی مدارس، رویدادهای غم انگیزی مانند شین آباد در این شهرستان روی نخواهد داد.

محمد زارعی افزود: تاکنون گرمایش 40 درصد مدارس شهرستان راز و جرگلان با بخاری های نفتی تامین می شد، که با اجرای این طرح، دانش آموزان از تجهیزات استاندارد و ایمن گرمایشی برخوردار شدند.

وی افزود: همه روستاهای این شهرستان تا خرداد 98 گازرسانی شده و برق رسانی به روستاهای فاقد برق نیز تا پایان دهه فجر انجام می شود.

طرح حذف بخاری های نفتی از مدارس خراسان شمالی با خرید و نصب یک هزار و 378 بخاری هوشمند هرمتیک، عملیاتی شد.

خرید و نصب بخاری های هرمتیک در مدارس خراسان شمالی 80 میلیارد ریال هزینه دربرداشته که نیمی از آن توسط استانداری و نیمی از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تامین شده است.