آرشیو شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۳۷
شهرستان ها
۷

نماینده مردم اصفهان در مجلس: تسهیلات ویژه دولتی به کشاورزان اصفهان اختصاص یابد

نماینده مردم اصفهان در شورای عالی استان ها از دولت بویژه بانک مرکزی خواست تا تسهیلات بلاعوض و تسهیلات ویژه در بازپرداخت وام های کشاورزان اختصاص دهد.

حسین میرزائیان گفت: شهرستان نطنز به عنوان پایتخت هسته ای ایران هنوز دچار کمبود آب آشامیدنی است و مقدار آب تهیه شده ناسالم و غیربهداشتی است. لازم است اعتبارات ویژه برای انتقال آب زاینده رود به شهرستان نطنز و بادرود در نظر گرفته شود. وی اعلام کرد: اختصاص یک درصد از بودجه سایت هسته ای شهید احمدی روشن به شهرستان نطنز و بادرود و خالدآباد که در دولت هشتم مورد تصویب هیئت دولت قرار گرفته هنوز در اختیار این شهرستان قرار نگرفته است. میرزائیان، خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: نزدیک به 10 سال است که زیرساخت های منطقه صنعتی بادرود از جمله آب، برق و جاده تامین شده است ولی دریغ از یک سرمایه گذار. این در حالی است که قطب صنعتی بادرود در مرکز ایران، نزدیک جاده ترانزیت شمال- جنوب آزاد راه اصفهان - تهران و خطوط راه آهن شمال- جنوب قرار دارد. درخواست داریم تا قیمت این زمین کاهش یافته و با هماهنگی مدیرکل شرکت شهرک ها، سرمایه گذاران را به این اماکن هدایت شوند.

نماینده مردم اصفهان در این شورا پرسید: چرا پروژه راه آهن گرمسار بادرورد مصوب سال 1348 که فاصله راه آهن شمال - جنوب را 400 کیلومتر کاهش می دهد و صرفه اقتصادی ملی برای کشور دارد، اجرا نمی شود؟

وی از وزارت کشور خواست تا هرچه سریع تر نسبت به اجرا و اصلاح قوانین تقسیمات کشوری اقدام کرده چرا که وجود یک مشکل جزئی در اجرای برنامه ارتقای یک بخش به شهرستان در یکی از استان ها، نباید قانون تقسمات کشوری متوقف و صورت مسئله را پاک کند.