آرشیو یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۵۳۴۹
فرهنگ: سینمای جهان
۱۲

«داداش مونای» با مشکل رو به رو شد

منبع: بالیوود هنگاما

تولید سومین قسمت کمدی اکشن «داداش مونای» در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. اتهاماتی که به راجکومار هیرانی، کارگردان و تهیه کننده اصلی این مجموعه فیلم زده شده، کار تولید قسمت های بعدی آن را مختل کرده است.

در حالی که اعلام شده بود کار تولید تازه ترین قسمت داداش مونای تا قبل از پایان فصل تابستان پیش رو آغاز می شود، اما حالا خبر می رسد کار ساخت آن متوقف شده است.

به دنبال جنبش هشتگ «من هم» در هند و اتهام آزار جنسی به تعدادی از هنرمندان بالیوودی، بالاخره نوبت به هیرانی رسید. دستیار او در چند فیلم اخیر این فیلمساز صاحب نام، با شکایت به دادگاه ادعای آزار جنسی را مطرح کرده است. وکیل این خانم گفته هیرانی سر صحنه فیلمبرداری فیلم قبلی اش به آزار کلامی موکلش پرداخته است. به این ترتیب، هیرانی باید با حضور در دادگاه از خودش دفاع کند. البته این فیلمساز با انتشار بیانیه ای تمام اتهامات را رد کرده و گفته دستیار سابقش دروغ می گوید و در پی کسب شهرت است. اما واقعیت ماجرا هر چه باشد، سانجی دات برای بازی در نقش شخصیت داداش مونای باید مدتی صبر کند. او در دو قسمت قبلی فیلم در نقش یک کلاهبردار دوست داشتنی و خرده پا، توانست شهرت زیادی برای خودش دست و پا کند. قسمت های قبلی این کمدی اکشن پولساز اجتماعی، در سال های 2003 و 2006 اکران عمومی شده اند.

راجکومار هیرانی به دلیل نگاه انتقادی خود به موضوعات و مسائل روز جامعه هند در فیلم هایش، محبوبیت زیادی در بین منتقدان و قشر تحصیلکرده هندی دارد. برای همین، اتهامی که به او زده شده، بازتاب وسیعی در بین روشنفکران این کشور آسیایی داشته است.