آرشیو دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۱۶
شهرستان ها
۷

اولتیماتوم محیط زیست مازندران به پلاژهای ساحلی

ساری- خبرنگار کیهان: مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: پلاژهای دولتی، حاکمیتی و خصوصی حاشیه دریای خزر تا پایان تیرماه نسبت به جمع آوری فاضلاب با احداث تصفیه خانه اقدام کنند در غیر این صورت تعطیل می شوند.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی افزود: از سال گذشته قرار بود با این منابع آلاینده برخورد شود که طی این مدت بحث انجام پایش های زیست محیطی نیز در دستور کار قرار داشت. وی اظهار کرد: با بررسی ها و پایش های انجام شده در ارتباط با ورود منابع آلاینده به دریای خزر، یکی از این منابع ورود فاضلاب های پلاژهای حاکمیتی و خصوصی بوده است. مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران تصریح کرد: بسیاری از این پلاژها در حال رفع مشکل هستند ولی در غیر این صورت حتما با تعطیلی مواجه خواهند شد و در این زمینه برخوردها جدی خواهد بود به طوری که این مهلت تمدید نمی شود.

ابراهیمی کارنامی تصریح کرد: این موضوع تنها در ارتباط با پلاژها نیست بلکه در حاشیه رودخانه ها در مناطق بالادست واحدهای خدماتی نیز درحال ارائه خدمات هستند که ما در حال شناسایی کانون های ایجاد آلودگی هستیم تا بتوانیم حوزه آبریز را به درستی مدیریت می کنیم. این مسئول با تاکید بر مدیریت پساب ها، خاطرنشان کرد: باید جلوی ورود آلاینده ها به دریای خزر گرفته شود.