آرشیو دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۱۶
ورزشی
۹

خواندنی از ورزش ایران

* رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد روز جمعه 7 تیرماه در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار می شود.پیش از این قرار بود این مسابقات در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شود که با تصمیم مسئولان فدراسیون کشتی، این رقابت ها در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار می شود.

* نوید نیکتاش به دلیل برخی مشکلات شخصی و لزوم ترک ایران، بعد از یک حضور در اردوی تیم ملی بسکتبال این اردو را ترک کرد. نیکتاش بسکتبالیست ایرانی - فرانسوی یکی از 19 بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی برای حضور در جام جهانی 2019 چین است.این بازیکن اما به دلیل بیماری مادرش و لزوم ترک ایران برای بودن کنار او، قادر به همراهی دیگر اردونشینان تیم ملی تا پایان اردوهای پیش بینی شده و حضور در مسابقات نیست.به همین دلیل نوید نیکتاش با هماهنگی اعضای کادر فنی، اردوی تیم ملی را ترک کرده تا راهی فرانسه شود.بدین ترتیب تعداد اردونشینان تیم ملی بسکتبال به 17 نفر کاهش پیدا می کند. آرون گرامی پور و مایک رستم پور دیگر بازیکنان دورگه حاضر در اردوی این تیم هستند.

* مهرداد علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز کشورمان طی ابلاغی پیمان حسنی را به سمت سرپرست امور دبیری فدراسیون منصوب کرد.

* علیرضا نوروزی، کوهنورد و هیمالیا نورد کشورمان که پیش از برخی از قلل بالای 8 هزار متر جهان را صعود کرده است، در جدیدترین برنامه خود قصد دارد قله کی 2، دومین و فنی ترین قله بلند جهان با ارتفاع 8611 متر در منطقه قره قروم در مرز پاکستان و چین را صعود کند. او تابستان سال گذشته قله 8126 متری نانگا پاربات در پاکستان را صعود کرده بود.

* هجدهمین نمایشگاه بین المللی ورزش و تجهیزات ورزشی 18لغایت 21 تیر ماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.علی محتشم امیری برگزارکننده نمایشگاه هجدهم ورزش با بیان اینکه اهداف و برنامه ریزی دست اندرکاران و مشارکت کنندگان امر مهم «رونق تولید» بوده و هست، گفت: نمایشگاه سال جاری در فضایی به میزان 12 هزار مترمربع، فضای مفید و نمایشگاهی با حضور بیش از 150 شرکت داخلی و خارجی برگزار می شود.