آرشیو دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۱۶
ورزشی
۹
نکته ورزشی

نبود کنترل روی سفرهای خارجی رئیس رفت، پزشک در تهران جا ماند!

جام جهانی بسکتبال سه نفره زنان از 28 خرداد تا دوم تیرماه در هلند برگزار شد و تیم ملی بانوان ایران برای دومین دوره فرصت حضور در این مسابقات را پیدا کرد. در این رقابت ها تیم ایران در گروهی که تیم های اسپانیا، رومانی، چک و مغولستان حضور داشتند به یک پیروزی و سه شکست رسید تا از دور رقابت ها کنار برود.

سرویس ورزشی: اما دیروز مسابقات مهارت های انفرادی جام جهانی، شادی عبدالوند موفق شد به مدال برنز دست یابد تا نخستین بار باشد که یک دختر شایسته ایرانی در سطح جهانی موفق به کسب چنین مدالی شود.

نکته قابل توجه در این دوره از مسابقات، اعزام رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون بسکتبال و گلاره کاکاونپور، مسئول کمیته سه به سه بانوان همراه ملی پوشان بود. در شرایطی که عنوان می شد فدراسیون به دلیل مشکلات مالی پزشک و سرپرست را به این مسابقات اعزام نکرده، رئیس فدراسیون بسکتبال بار سفر به اروپا را بست تا تماشای این رقابت ها را از دست ندهد!

غیبت پزشک همراه تیم باعث شد که در جریان مسابقات و پس از مصدومیت یکی از بازیکنان، خود این بازیکن در کنار زمین بنشیند و کیسه یخ را روی پاهایش بگذارد، دریغ از آنکه یک نفر پیدا شود و کیسه یخ را روی پاهای بازیکن فیکس کند.

شوق سفر رفتن نزد برخی مسئولان ورزش بیداد می کند، از معاون وزیر گرفته که چند سال قبل همراه تیم کشتی راهی ینگه دنیا شد تا فلان رئیس فدراسیون که تا قبل از ریاست، سفرهای درون شهری هم نداشت اما حالا به کمتر از ریو و لندن رضایت نمی دهد. حالا هم نوبت به رامین طباطبایی رسیده که برای دیدن جام جهانی به هلند می رود اما پزشک تیمش را در تهران جا می گذارد.

سوال ما از مسئولان ورزش این است، مگر خودتان اعلام نکردید برای کمتر شدن هزینه ها، تیم ها و افراد به سفرهای غیرضروری نروند، پس چرا اجازه دادید طباطبایی راهی هلند شود، یعنی در وزارت عریض و طویل ورزش کنترلی روی اعزام ها وجود ندارد که چنین اتفاقاتی رخ می دهد؟!