آرشیو شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۳۷
اخبار کشور
۱۱

احداث محور خرم آباد - پلدختر توسط قرارگاه خاتم الانبیاء

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء از انعقاد قرارداد برای احداث محور خرم آباد- معمولان-پلدختر خبر داد و گفت: قطعه نخست این محور تبدیل به قرارداد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم آباد، سعید محمد در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان با اشاره به فعالیت های قرارگاه خاتم در سیلاب اخیر این استان اظهار کرد: قرارگاه خاتم و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افتخار این را داشتند که در سیلاب لرستان حدود 929 دستگاه ماشین آلات و تجهیزات را به همراه هزار و 800 نیروی انسانی به مناطق سیل زده استان بفرستند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 180 میلیارد ریال از منابع قرارگاه در استان هزینه شد، ضمن اینکه در خصوص زیرساخت های مهندسی و بازسازی جاده ای به ویژه در معمولان و پلدختر، پل های اتصالی بین لرستان و ایلام و همچنین امدادرسانی و نجات اقدامات خوبی از سوی سپاه پاسداران انجام گرفت.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء از انعقاد قرارداد برای احداث محور خرم آباد- معمولان-پلدختر خبر و ادامه داد: قطعه نخست این محور تبدیل به قرارداد شده و طی چند روز گذشته به مجموعه قرارگاه خاتم الانبیاء ابلاغ شد.

محمد اظهار داشت: تبدیل این محور به جاده ای امن و پایدار که در سیلاب ها دچار مشکل نشود یکی از درخواست های مردم استان است.

وی با بیان اینکه طی دوهفته آینده مراسم کلنگ زنی این محور به صورت رسمی انجام می شود، افزود: این قرارگاه در لرستان دوهزار و 500 میلیارد تومان پروژه در دست اجرا دارد که شامل 8 قرارداد جاری است، ضمن اینکه 19 قرارداد نیز تاکنون توسط قرارگاه خاتم تکمیل و تحویل استان داده شده است.

محمد با اشاره به اشتغال زایی هشت قرارداد جاری قرارگاه برای هزار و 500 لرستانی گفت: از 2 هزار و 500 میلیارد تومان پروژه، قرارگاه خاتم 565 میلیارد تومان مطالبات از استان دارد که این موضوع مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ها برای فعال نگه داشتن پروژه ها در استان انجام می شود، تصریح کرد: پروژه آزادراه خرم آباد- بروجرد-اراک 134 کیلومتر دارد که قطعات 2، 3 و 4 آن تا ابتدای سال آینده افتتاح شده و 66 کیلومتر از مسیر زیر بار ترافیک خواهد رفت.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ادامه داد: طولانی ترین تونل های آزادراهی کشور به طول 3 هزار و 100 متر در این محور قرار گرفته که همگی تکمیل شده اند.