آرشیو دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۸۱۹۶
سیاسی
۲

اخبار

Leader.ir : پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت آیت الله مجلسی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم جلیل القدر مرحوم آیت الله حاج شیخ محمدتقی مجلسی را تسلیت گفتند. متن پیام حضرت آیت الله خامنه ای به این شرح است:بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت عالم جلیل القدر مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ محمدتقی مجلسی رحمهالله علیه را به علمای اعلام و حوزه علمیه و عموم مردم عزیز اصفهان و به خصوص به خاندان مکرم و شاگردان و ارادتمندان آن مرحوم تسلیت عرض می کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسالت می کنم.

سیدعلی خامنه ای 7 / 3 /1402

پاد : قدردانی رئیس جمهور از تلاش ها برای آزادی اسدی

آیت الله رئیسی در جلسه روز گذشته هیات دولت، با اشاره به آزادی دیپلمات کشورمان پس از 5 سال بازداشت غیرقانونی در زندان های آلمان و بلژیک، از همه دستگاه هایی که زمینه این آزادی را فراهم کردند، قدردانی کرد. در این جلسه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز گزارشی از آخرین اصلاحات سند لایحه برنامه هفتم کشور ارائه کرد.

president.ir : رئیس جمهور انتخاب مجدد اردوغان از سوی مردم ترکیه را تبریک گفت

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی شب گذشته در پیامی با تبریک پیروزی مجدد «رجب طیب اردوغان» در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، ابراز اطمینان کرد که در دوره پیش رو روابط دوستانه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه بر پایه پیوندهای مستحکم تاریخی، فرهنگی، دینی، حسن همجواری، احترام متقابل و منافع مشترک دو ملت بیش از پیش تقویت خواهد شد و همکاری های نزدیک دو کشور در قبال تحولات منطقه و جهان اسلام، شرایط مناسب تری را برای تقویت صلح و ثبات و توسعه منطقه فراهم خواهد کرد.

ایرنا : عالی ترین مقام ترکمنستان 9 خرداد در تهران

مدیرکل روابط عمومی دفتر رئیس جمهور اعلام کرد که «قربانقلی بردی محمداف» رئیس شورای مصلحت ترکمنستان به عنوان عالی ترین مقام کشور همسایه شمالی سه شنبه - نهم خرداد - به ایران می آید. مهدی رحیمی با اشاره به سفر سلطان عمان به تهران اضافه کرد که بزودی میهمانان مهم دیگری هم خواهند آمد.