آرشیو دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۸۱۹۶
جهان
۵

دورنما

امریکن پراسپکت : امریکا

به طور معمول هزینه های مزارع و بخش کشاورزی، هر 5 سال یکبار باعث نزدیک شدن دیدگاه های جمهوری خواهان و دموکرات هایی می شود که به طور معمول با هم اختلاف نظر دارند. در نتیجه آنها با این شیوه کاری به فرایند شرکتی شدن کشاورزی ادامه می دهند. امسال نیز آنها در نظر دارند روی لایحه ای کار کنند که باعث تاثیرات منفی روی کار کشاورزان خواهد شد.

اکونومیست : بریتانیا

دونالد ترامپ در انتخابات میاندوره ای سال 2018 و پس از آن انتخابات ریاست جمهوری 2020 مقصر اصلی شکست جمهوری خواهان بود. او بعد ازاینکه حامیانش را تحریک کرد، باعث حمله آنان به ساختمان کنگره امریکا شد و پس از آن نیز خود درگیر پرونده های زیادی شد. با این حال او اکنون نفر اول لیست جمهوری خواهان برای انتخابات آتی است.

فیگارو مگزین : فرانسه

چپ های رادیکال که به آنها آنتیفا هم گفته می شود، همانند راست های افراطی در حال رشد هستند. حامیان آنها درست مانند حامیان جناح افراطی راست، تصور می کنند هدفی که برای آن مبارزه می کنند مقدس است و از همین رو حاضر به ترک جنبشی که به آن پیوسته اند نیستند. این در حالی است که آنتیفا نیز مانند راست افراطی درگیر خشونت است و مرتکب آن می شود.

نشنال ریویو : امریکا

فعالان محیط زیست و بوروکرات هایی که همفکر آنها هستند تحت عنوان تغییرات جوی جنگی بزرگ را علیه محصولات و کنوانسیون هایی آغاز کرده اند که می تواند در زندگی روزانه مردم اختلال ایجاد کند. آنها به بهانه ممنوعیت استفاده از گاز طبیعی و روی آوردن به انرژی های تجدید پذیر زندگی مردم را دچار چالش کرده اند. طوری که مردم نمی دانند برای گرم کردن خود و پختن غذا باید چه کنند.