آرشیو دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۸۱۹۶
صفحه آخر
۲۴

فضای مجازی

چهلمین روز درگذشت عماد افروغ و متن سنگ نوشته او، تبریک سهراب و تهمورس به کیخسرو پورناظری، خبر میرکریمی از زمان اکران فیلم تازه اش و... از جمله موضوعات پربازدید فضای مجازی است که برش هایی از آن را در ادامه می خوانید.

کتاب را بخوانید، پشیمان نمی شوید

محمدرضا جوان آراسته، مدرس دوره های نویسندگی، در ویدیویی خواندن کتاب «عملیات احیا» را به دنبال کنندگان صفحه اینستاگرامش توصیه کرده است. او درباره تجربه خواندن این کتاب نوشته است: «من توی دفترم مشغول کار بودم که پستچی این کتاب را دستم داد. کتاب را گذاشتم ته لیست «بعدا می خونم ایشالا» و مشغول کارم شدم. چند روز بعد وقتی داشتم وسایلم را برای سفری توی ماشین می گذاشتم، توی ردیف کتاب ها دنبال یک کتاب جمع و جور گشتم که بشود توی وقت های خالی سفر خواند، «عملیات احیا» را برداشتم و همین شد سرآغاز این ویدیو. کتاب خیلی خوب توانسته یک روایت روان و البته جذاب را از پیچ و خم مشکلات کارخانه ای ناشناخته در شهری دور به ما معرفی کند. آن قدر خوب که بعد از تمام شدندش دلم خواست بروم و از نویسنده آدرس دقیق کارخانه را بگیرم و یک بار برای تماشای کارخانه و آدم هایش بروم به «جوین». کتاب را بخوانید، پشیمان که نمی شوید هیچ، حال تان هم خوب می شود.»

سنگ نوشته مزار عماد افروغ

محمد آقاسی تصویری از سنگ مزار عماد افروغ را به اشتراک گذاشته و به چهلمین روز درگذشت او و جای خالی این جامعه شناس اشاره کرده است. روی سنگ مزار افروغ این نوشته حک شده است: «معبودا سپاس تو را که در طول عمرم، همواره خود را به من نشان دادی و نام و یادت ذکر زبان و قلبم بود. در این زندگی خوب زیستم، هر چه قرار بود و تو به من الهام کردی نوشتم و با توفیقات تو نانوشته ای ندارم. در کمال رضایت و سبح کنان به سویت پر می کشم. به همین امید به سویت پرواز می کنم و تو شکارچی لحظه ها هستی، باشد که در زندگی ما نیز لحظاتی برای شکار وجود داشته باشد.»

سفر به شهرهای شعر پارسی

محمدکاظم کاظمی، شاعر و نویسنده افغانستانی و عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی از انتشار قسمت صفر پادکست شعر پارسی خبر داده است.

تبریک سالروز تولد کیخسرو پورناظری

هفتم خردادماه سالروز تولد کیخسرو پورناظری، نوازنده نامدار ایرانی است. تهمورس پورناظری فرزند او به همین مناسبت نوشته است: «بابا جانم اگر یک سربلندی در زندگی داشته باشم، آن نیست جز فرزند شما بودن. ای کاش یک از هزارت در جان من باشد.» سهراب پورناظری هم به همین مناسبت نوشته است: «کیخسرو تنبور» به «هشتاد» رسید/ وز پرتو جانش شده رخشان خورشید/ سلطان خرد، شاه هنر، پیر طریق/ کس چون تو ندیدیم ز عهد جمشید/ سایه پرمهرتان بر سر/ بمانید برای سرزمین.»

خبر میرکریمی از زمان اکران فیلم تازه اش

رضا میرکریمی با انتشار تصویری از پوستر فیلم «نگهبان شب» از اکران این فیلم از هفته آینده خبر داده است. این فیلمساز نوشته است: «بالاخره نوبت اکران به «نگهبان شب»هم رسید. بی حرف پیش و به امید خدا، از هفته بعد در سینماهای کشور.» آن طور که در خبرها اعلام شده اکران این فیلم از روز چهارشنبه 17 خردادماه در سینماها آغاز خواهد شد.

انتشار کار تازه رضا یزدانی

رضا یزدانی از انتشار آهنگ «می ترسم» خبر داده است. این اثر که ترانه آن را معین برزه سروده، با آهنگسازی بابک زرین برای تیتراژ پایانی فیلم «سه کام حبس» سامان سالور تولید شده و به صورت مستقل منتشر شده است.

روی خط «زخم کاری»

مهران غفوریان که در فصل دوم «زخم کاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان حضور دارد، تصویری از خودش در پشت صحنه این سریال را به اشتراک گذاشته تا همچنان خبر تولید این سریال در کانون توجه باشد.