آرشیو دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۸۱۹۶
ورزشی
۲۰

فوتبال ایران

زمان دربی 101 تغییر می کند؟

در شرایطی که پیش از این اعلام شده بود دربی 101، از ساعت 18:30 دقیقه چهارشنبه 10 خرداد آغاز خواهد شد اما به گزارش فارس، احتمال دارد مسئولان تصمیم بگیرند برای فراهم کردن شرایط بهتر برای برگزاری این مسابقه مثل انجام شدن کامل بازی زیر نور یا خنک تر شدن هوا، بازی را راس ساعت 20 آغاز کنند. البته تکلیف به تعویق افتادن ساعت بازی تا عصر امروز مشخص خواهد شد. همچنین در شرایطی که فدراسیون فوتبال از پیرلوئیجی کولینا داور سرشناس ایتالیایی و رئیس فعلی کمیته داوران فیفا برای حضور در بازی آتی استقلال و پرسپولیس دعوت کرده و او نیز پاسخ ابتدایی مثبتی به این دعوت داده اما هنوز تکلیف حضور او در تهران قطعی نشده است. فدراسیون نشین ها از شیخ محسن المسروری نایب رئیس فدراسیون فوتبال عمان نیز دعوت کردند برای این بازی در ورزشگاه آزادی حاضر شود و باید دید این فرد همراه با سلطان عمان به تهران سفر کرده تا به عنوان تماشاگر ویژه این بازی را تماشا کند. گفتنی است طبق روال مرسوم فینال جام حذفی، تعیین میزبانی و میهمانی مسابقه فقط جهت تعیین رختکن و نیمکت تیم ها اهمیت دارد و سهمیه تماشاگران تیم ها به صورت مساوی و 50 درصد ظرفیت بلیت فروشی بین میزبان و میهمان تعیین می شود.

افشاریان: برای انتخاب داور دربی به جمع بندی نرسیده ایم

خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال، درباره انتخاب داور فینال جام حذفی و شانس بیشتر بیژن حیدری و اشکان خورشیدی برای قضاوت در دربی 101 به تسنیم گفت: «باور کنید هنوز درباره انتخاب داور به جمع بندی نهایی نرسیده ایم. ممکن است یکی دو نفر دیگر هم جزو گزینه ها باشند. نمی خواهیم پس از دربی سرمان پایین باشد، چون هر اشتباهی از سوی داور، اولین آسیبش به من وارد می شود و سپس به تیم داوری. بنابراین دوست داریم در دربی فینال جام حذفی، حق به حق دار برسد و شاهد بازی خوبی باشیم که هم دو تیم آرامش داشته باشند و هم تیم داوری.» او در مورد بحث انتخاب داور خارجی برای دربی تاکید کرد:«مطمئن باشید داوری غیر از داوران ایرانی در دربی قضاوت نخواهد کرد.»

نمی توانیم از فیفا و AFC طلب مان را بگیریم / تاج: نمی دانیم چگونه باید پول VAR در آزادی تامین شود!

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال با مثبت خواندن دیدارش با سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان گفت: در این نشست در ارتباط با نحوه انتخاب سرمربی تیم ملی امید و چگونگی آماده سازی تیم های ملی گزارشی را ارائه کرده و در خصوص مسائل و موضوعات مربوط به فوتبال و رویدادهای پیش رو به بحث و تبادل نظر پرداختیم. وزیر ورزش و جوانان هم نقطه نظرات خود را بیان کرد وبرای حضور موفق تیم های اعزامی مواردی را متذکر شد ما برای دستیابی به موفقیت باید موانع را پشت سر بگذاریم و سجادی هم قول داد در این خصوص اقدامات لازم صورت بگیرد.

او در ادامه تحریم ها را تهدیدی جدی برای این فدراسیون دانست: «این مساله برای ما یک فشار جدی است. به واسطه تحریم ها، نه فدراسیون فوتبال و نه باشگاه ها نمی توانند به هیچ شکلی، مبلغی را از فیفا و AFC دریافت کنند.»

رئیس فدراسیون فوتبال، با بیان اینکه تجهیز ورزشگاه آزادی به VAR یکی دیگر از موضوعات مطرح شده با وزیر ورزش و جوانان بود، عنوان کرد: «ورزشگاه آزادی تحت اجاره استقلال، پرسپولیس و فدراسیون فوتبال است. همچنین بحث VAR مطرح است که باید ورزشگاه ها را برای سال آینده به آن تجهیز کنیم. پرسپولیس و استقلال درآمد کافی را برای تامین هزینه های مختلف ورزشگاه آزادی ندارند و نمی دانیم چگونه پولش باید تامین شود اما در این ارتباط باید یک راه حلی برایش در نظر گرفته شود.»

خداحافظی ربیع خواه از فوتبال

محسن ربیع خواه بازیکن پیشین تیم های پرسپولیس، آلومینیوم اراک و تراکتور با انتشار متنی در صفحه شخصی اش تصمیم گرفت به صورت رسمی از دنیای بازی خداحافظی کند. او بازیکن مورد علاقه برانکو سرمربی وقت پرسپولیس بود که بهترین روزهای خود زیر نظر این مربی را در جمع سرخپوشان پایتخت سپری کرد.