آرشیو دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۸۱۹۶
ورزشی
۲۱
بوندسلیگا

بایرن مونیخ یازدهمین قهرمانی را بغل کرد

دورتموند، زنبور بی عسل !

فائزه زمانی

دورتموند فقط یک برد تا پایان انتظار 10 ساله و بالابردن جام قهرمانی فاصله داشت، اما پیش چشم 80 هزار تماشاگر یک دست زردپوش خود، در بدترین جای ممکن با تساوی مقابل ماینتس، هدیه بایرن مونیخ را وا نکرده پس فرستاد. بایرن هم که به طور همزمان آخرین بازی لیگ را مقابل کلن برگزار می کرد، برای لحظاتی به تساوی 1-1 با این تیم رسید تا دورتموند برای چند دقیقه قهرمان لیگ شود، اما در ادامه این باواریایی ها بودند که آخرین لحظات با گل جمال موسیالا همان همیشگی را رقم زدند تا برای یازدهمین سال متوالی قهرمان بوندس لیگا شوند. شاید توماس توخل که با اخراج عجیب ناگلزمن اواخر فصل به تیم ملحق شد، کم ترین نقش را در این قهرمانی داشت. او باید دعا به جان ماینتس کند که با متوقف کردن دورتموند فرشته نجات او شد تا فصل ناامید کننده خود را با قهرمانی لیگ به پایان برساند.

گلی به جمال جمال

جمال موسیالا فوق ستاره 20 ساله باواریایی ها با گل دقیقه 89 مهر تایید را بر قهرمانی بایرن زد تا قبل از تولد 21 سالگی اش، چهارمین قهرمانی در بوندس لیگا را جشن بگیرد. اما داستان به اینجا ختم نمی شود.جمال در فصلی که گذشت: بیشترین پیروزی در دوئل ها، بیشترین لمس توپ در محوطه حریف، بیشترین دریبل موفق، بیشترین تاثیرگذاری با 22 گل، بیشترین پاس گل، دومین بازیکن در خلق موقعیت و دومین گلزن بایرن.

مولر دوازدهمین قهرمانی را بغل کرد

توماس مولرمهاجم بایرن، با 12 قهرمانی در بوندس لیگا بیشتر از هر بازیکن دیگری در تاریخ این باشگاه موفق به فتح جام قهرمانی لیگ شده است. این بازیکن آلمانی تا به حال 32 قهرمانی با پیراهن بایرن مونیخ کسب کرده که 12 قهرمانی فقط در بوندس لیگا بوده است.

ورود اولیور کان و حمیدزیچ به جشن ممنوع!

شاید عجیب ترین خبر بعد از قهرمانی بایرنی ها، اخراج زوج اولیور کان وحسن صالح حمیدزیچ مدیر عامل و مدیر ورزشی باشگاه بود تا حتی از جشن قهرمانی هم منع شوند. فتح بوندس لیگا هم نتوانست فرشته نجات این دو باشد تا آنها تاوان تصمیمات عجیب و غریب خود در این فصل مخصوصا اخراج عجولانه ناگلزمن را بدهند.

زنبورها قهرمان نشدند اما نیش هم نزدند

هواداران یک دست زردپوش دورتموند، از ساعت ها قبل بازی در سیگنال ایدونا پارک برای پایان دادن به یک دهه ناکامی حضور داشند، در حالی که همه نگران جو عجیب استادیوم و احتمال ایجاد حواشی از سمت زنبورها بودند، با سوت داور و نایب قهرمانی دورتموند، هوادارن ایستاده تیم را تشویق کردند تا به مو برسد اما پاره نشود.

سر ناگلزمن بی کلاه ماند

حالا باید دید بایرن فصل بعد با مدیریت جدید تا چه حدی در بازگرداندن اعتبارش موفق خواهد بود. آنها تا همین 3 ماه پیش مدعی جدی کسب سه گانه بودند و با سرمربی آلمانی صدرنشین جدول بوندسلیگا در جام حذفی حضور داشتند. بایرن در لیگ قهرمانان اروپا نیز از گروه مرگ در حضور بارسلونا و اینتر بالا آمد و با شکست پاری سن ژرمن در مجموع دو بازی، به جمع هشت تیم برتر اروپا رسید اما به یکباره با اخراج ناگلزمن، ورق برگشت و بایرن فقط موفق به قهرمانی در بوندسلیگا شد.