آرشیو دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۸۱۹۶
ورزشی
۲۱
سالن کنفرانس

اولین واکنش رئیس فدراسیون جودو به اتهامات

میراسماعیلی: اگر دنبال اختلاس بودم، شرایطش را داشتم!

نشست خبری آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو پیرامون پایان تعلیق و حواشی قضایی اخیر، دیروز در محل فدراسیون برگزار شد؛ در اتفاقی عجیب عده ای مقابل ساختمان فدراسیون تجمع کرده و با شعارهایی تحت عنوان رئیس اختلاس گر نمی خواهیم، خواستار استعفای میراسماعیلی بودند و جلسه را تحت الشعاع قرار دادند.

او در پاسخ به شائبه هایی مبنی بر اختلاس اش گفت: «من از یک خانواده مستضعف آمدم اما نان بازوی خودم را خوردم. همه می گویند من مقابل اسرائیل مبارزه نکردم اما مدال های جهانی و آسیایی من را نمی بینند. 15 سال عضو تیم ملی بودم و همیشه سالم زندگی کردم. نه عضوشورای شهر بودم و نه مجلس که بخواهند انگی به من بزنند. من 10 تا 12 میلیارد ظرف یک سال گذشته برای جودو به دست آورده ام. اگر دنبال دزدی و اختلاس بودم شرایطش را داشتم و شاید از آن آورده ای که خودم تزریق کردم، استفاده می کردم. 4 سال است که حساب شخصی ام را بسته اند و با حساب پسرم کار می کنم. چند روز پیش به من گفتند به خاطر مالیات 2 میلیاردی فدراسیون، دستگیرت می کنند. گفتم به خاطر مالیات کسی را نمی گیرند اما باید مسئولان ورود کنند که چرا اداره مالیات فدراسیون ها را اذیت می کند و برخورد چکشی دارد.»

او دلیل استعفای محمود میران مدیر فنی تیم ملی را تقاضای حقوق 30میلیونی او دانست: «ایشان از پهلوانان خوب ماست. ما اول تصمیم گرفتیم به ایشان 8 میلیون و بعد 12 میلیون پرداخت کنیم اما میران مبلغ 30 میلیونی را درخواست کرد که حتی محمد بنا معمار کشتی ایران هم این درخواست را ندارد. مباحث دیگری مثل اردو و مسائل فنی در میان نبود، فقط من توان پرداخت چنین مبلغی را نداشتم.»

درحالی که از ابتدای نشست تا اواخر صدای اعتراض تجمع کنندگان بارها به گوش رسید، میراسماعیلی در واکنش به این صداها و حواشی گفت: «این کار بی اخلاقی یک سری افراد منفعت طلب است. این افراد خوشنام نیستند و در دوران قهرمانی، مربیگری یا دورانی که فدراسیون بودند دستشان برای همه رو شده است.عده ای شب توهم زده و صبح پیام می دهند که من باید سرمربی تیم ملی شوم، یا اینکه دان 8 از من می خواهند. وقتی هم که قبول نکردم، شروع به سنگ اندازی کردند.بعضی که اینجا بودند، منفعت داشتند و حالا که رفته اند، دستشان کوتاه شده است. حالا هم 4 تا بچه را تحریک کرده اند. این حرکات پوپولیستی است و فایده ای ندارد.»

درحالی که عده ای بستری شدن اخیر میراسماعیلی در بیمارستان را برای فرار از شائبه اختلاس عنوان می کنند، او در واکنش به این موضوع گفت: «امروز هم حال خوبی نداشتم. همیشه شفاف صحبت می کنم ، تا روزی که باید انجام وظیفه می کنم و اهل مبارزه هستم. با آبروی من بازی کردند، شرایط سختی برای من بوجود آوردند و خانواده ام را تهدید کردند چرا که راهم را درست رفته ام. رئیس فدراسیون جودو که 10 سال اینجا بوده وقتی می رود کسی او را نمی شناسد اما برای من به عنوان یک قهرمان با احترام زیادی برخورد می کنند. رئیس فدراسیون جهانی به من گفت هرچیزی که می خواهی به من بگو. گفتم هیچ چیز، فقط قول بده به جودوی ایران احترام بگذاری. تا زمانی که هستم با تمام قدرت کار می کنم. حمله قلبی اخیر برای چندمین بار بود که رخ داد. استرس ها و اضطراب ها باعث این اتفاق شده است. کسی که رئیس فدراسیون بوده هزار بار تلاش می کند. دوره ریاست جمهوری هم 8 سال است اجازه بدهید افراد دیگر هم کار کنند.»