آرشیو دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۸۱۹۶
حوادث
۱۸

حوادث ویژه

پلیس، فرشته نجات زن و بچه شد

ماموران پلیس توانستند مرد جوان را که پس از پاشیدن بنزین روی همسر و فرزندش قصد آتش افروزی مرگبار را داشت از صحنه وحشت آور دور کنند.

سرهنگ سیدعلی مهدیان، فرمانده انتظامی شهرستان دشتی گفت:در پی اعلام خبری به پلیس 110 مبنی بر یک مورد اختلاف خانوادگی، بلافاصله تیمی از عوامل انتظامی کلانتری فدک و یگان امداد به محل اعزام شدند.

وی تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع و احتمال هر گونه درگیری منجر به جرح در خانواده تماس گیرنده، دو تیم از گشت کلانتری فدک و یگان امداد شهرستان در محل حضور یافتند. سرهنگ مهدیان بیان داشت:در بررسی های به عمل آمده مشخص شد در جریان یک فقره اختلاف خانوادگی، یکی از اعضای خانواده که دارای اعتیاد به مواد روانگردان بوده اقدام به ریختن بنزین روی خود و همسرش کرده و قصد ایجاد حریق و سوزاندن خود و همسرش را داشته است. ایشان در ادامه افزود: با حضور بموقع پلیس در صحنه و درایت و هوشیاری ماموران، آنها اوضاع را کنترل کرده و سپس با آرام کردن و صحبت و مشاوره با فرد معتاد، یکی از کارکنان یگان امداد با اقدامی جهادی و انسان دوستانه و در کوتاه ترین زمان ممکن کبریت را از دستان مرد معتاد خارج و او را به آرامش دعوت کرده و از بروز حادثه دلخراش پیشگیری می کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتی در پایان با تاکید بر اینکه پلیس برای حفظ امنیت، آرامش و همچنین حفاظت از جان و مال مردم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: مرکز فوریت های پلیسی 110 به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات انتظامی به تمام شهروندان عزیز است، همچنین شماره تلفن 197 پلیس آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و تقدیر شما همشهریان عزیز از عملکرد پلیس است.

سرقت وحشیانه از یک دکه روزنامه فروشی در شرق تهران

2 زورگیر خشن که در شرق تهران با وحشت آفرینی دست به سرقت از یک دکه روزنامه فروشی زده بودند دستگیر شدند.

سرهنگ کارآگاه سید قاسم موسوی فر، فرمانده پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران گفت: با اعلام زورگیری از یک دکه روزنامه فروشی توسط سرنشینان خودروی پراید سفیدرنگ در شرق تهران، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه انتشار فیلم این سرقت وحشیانه در فضای مجازی باعث ناراحتی شهروندان شده است، افزود:تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می داد 2 سرنشین خودروی پراید با ایجاد رعب و وحشت و تهدید متصدی دکه روزنامه فروشی، با شمشیر از دکه سرقت کردند و متواری شدند.

این مقام انتظامی پایتخت عنوان کرد: کارآگاهان در نخستین گام با بهره گیری از شیوه های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی، هویت متهمان را شناسایی کردند و متوجه شدند آنها دارای سوابق متعدد کیفری هستند که پس از آزادی از زندان اقدام به زورگیری از شهروندان کرده اند. فرمانده پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بیان کرد: کارآگاهان در گام بعدی با روش های علمی و بررسی های دقیق تر مخفیگاه 2 متهم را در غرب استان تهران شناسایی کرده و پس از هماهنگی های لازم با مرجع قضایی آنها را در یک عملیات غافلگیرانه بازداشت کردند.

وی افزود: متهمان پس از انتقال به پایگاه ششم پلیس آگاهی در تحقیقات مقدماتی به جرم خود مبنی بر زورگیری از دکه روزنامه فروشی و سرقت های دیگر از شهروندان با همین شگرد اعتراف کردند.سرهنگ کارآگاه موسوی فر با بیان اینکه خط قرمز پلیس امنیت شهروندان است، خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهمان برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفتند.