آرشیو چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۶۷۵۵
صفحه آخر
۲۰

پرتره

برخی از ایتالیایی ها به بنیتو موسولینی ادای احترام کردند!؛ از گور برخاسته!

این که یک چهره منفور تاریخی که اتفاقا بیشترین جنایات را بر مردم کشورش روا داشته باشد و حالا دوباره بر سر زبان ها بیفتد از آن شوخی های گزنده تاریخی است؛ اتفاقی که حالا درباره بنیتو موسولینی و ایتالیایی ها افتاده است.

ماجرا از این قرار است که ده ها نفر با شرکت در مراسم هفتاد و نهمین سالروز اعدام بنیتو موسولینی، دیکتاتور فاشیست ایتالیا دست خود را به نشانه سلام فاشیستی بلند کرده و ضمن سردادن شعار های فاشیستی به او ادای احترام کردند. بنیتو موسولینی و معشوقه اش کلارا پتاچی به دنبال پیشروی نیروهای متفقین به سوی شمال ایتالیا در جنگ جهانی دوم و پس از سقوط جمهوری سالو، در روز 27 آوریل 1945 در راه فرار به سوئیس به دست پارتیزان های ضدفاشیست دستگیر و روز بعد اعدام شدند.

سفر لاکچری دیوید کامرون به آسیانه مرکزی جنجالی شد؛ کاخ نشینی در آسمان

وضعیت اقتصادی در انگلیس گلایه مردم این کشور را به همراه داشته است. افزایش هزینه های زندگی، بیشتر شدن شکاف طبقاتی و مشکلاتی از این دست باعث شده هر روز تعداد بیشتری از مردم این کشور به ورطه فقر بیفتند و حالا در برابر این وضعیت، سفر لاکچری دیوید کامرون خبرساز شده است. آن طور که رسانه ها نوشته اند دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس به دلیل استفاده از یک جت گران قیمت به ارزش 42 میلیون پوند با امکانات رفاهی خاص و اختصاصی در سفر پنج روزه اش به آسیای مرکزی مورد انتقاد قرار گرفت. به نوشته دیلی میرور، از ویژگی های این جت می توان به میز ناهارخوری اختصاصی آن به همراه یک محیط استراحت مجزا با مبل های بسیار بلند اشاره کرد.

ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی بازداشت شد؛ ارتباط فرانسوی!

رسوایی سینما در غرب تمامی ندارد، بعد ازهالیوود و سریال رسوایی های جنسی حالا خبر آمده بازیگر مشهور فرانسوی هم به جرم تجاوز بازداشت شده است. رسانه های فرانسوی گزارش دادند ژرار دوپاردیو توسط پلیس برای بازجویی در مورد اتهامات جدید تجاوز جنسی احضار و بازداشت موقت شده است. این بازیگر 75 ساله در یک ایستگاه پلیس در منطقه چهاردهم پاریس به دلیل اتهامات مطرح شده ازسوی دو زن مبنی بر تجاوز به آنها،یکی دریک فیلم درسال 2021 ودیگری در فیلمبرداری دیگری درسال2014، مورد بازجویی قرار گرفت. گرچه هنوز خبری رسمی مبنی بر تایید اتهامات وی منتشر نشده اما در صورت اثبات این اتهام این بازیگر با مجازات جدی رو به رو خواهد شد.