آرشیو پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۸۴۵۳
حوادث
۱۲

از گوشه و کنار ایران

معلمان نیکوکار همکارشان را از زندان آزاد کردند

همزمان با روز معلم چند معلم نیکوکار با پرداخت 50 میلیون تومان، زمینه آزادی یکی از همکاران شان را که با بدهی مالی در زندان به سر می برد، فراهم کردند.

با پیگیری مددکاران اجتماعی ستاد دیه، گروهی از معلمان نیکوکار در اقدامی انسان دوستانه با اهدای پنجاه میلیون تومان در پرداخت بدهی یک معلم که با بدهی مالی در زندان به سر می برد، سهیم شدند. این زندانی 51 ساله که جزو زندانیان جرایم غیرعمد بود، پس از راه اندازی یک شرکت دچار مشکلات مالی شده حتی منزل مسکونی اش را هم فروخته و پس از زندانی شدن و جدایی همسرش از وی، فرزندانش در شرایط معیشتی نامساعدی به سر می بردند.زندانی یاد شده با پرداخت مبلغ اهدایی از سوی معلمان و کمک های نیکوکاران دیگر استان، آزاد شد.

تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر

دادگستری خراسان رضوی اعلام کرد: پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف و ناهی از منکر در کاشمر تشکیل و موضوع به صورت ویژه پیگیری می شود.

طبق گزارش دادگستری خراسان رضوی، در پی تذکر یک جوان کاشمری و آمر به معروف و ناهی از منکر به 2 راکب موتورسیکلت که برای 3 دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند، وی از سوی ضاربان با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه گردن مجروح شد. بنابر این گزارش، پرونده قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر تشکیل و متهمان با صدور قرار بازداشت موقت تحویل زندان این شهرستان شدند.

تصادف اتوبوس دانش آموزان یزدی در طبس

اتوبوس حامل دانش آموزان یزدی که عازم شهر مشهد بود با یک دستگاه تریلر در محور یزد _طبس تصادف کرد و 8 نفر مصدوم شدند.

«سیدحسین طباطبایی» مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس یزد، گفت: اتوبوس حامل دانش آموزان هنرستان پسرانه ذکایی که از یزد عازم مشهد مقدس بود با 49 سرنشین، ساعت 19:24 دقیقه سه شنبه در 25 کیلومتری رباط پشت بادام با یک دستگاه تریلر برخورد کرد. در این حادثه، 2 کد آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. مصدومان این حادثه؛ 3 دانش آموز، یک معلم، 2 راننده اتوبوس و 2 نفر هم راننده و سرنشین تریلر هستند.

پلمب مرکز غیرمجاز سقط جنین

یک مرکز غیرمجاز پزشکی که غیرقانونی در امور درمانی و سقط جنین مداخله می کرد، در یزد پلمب شد.

دکتر سیدکاظم رضوی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، گفت: هیچ یک از کارکنان این مرکز غیرقانونی، تخصص پزشکی نداشتند و با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه و همکاری دادستانی و پلیس اماکن، پس از طی مراحل قانونی، این مرکز پلمب و مدارک موجود به مقامات قضایی و همچنین دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شد.دکتر رضوی از مردم خواست ضمن خودداری از مراجعه به واحدها و موسسه های غیرمجاز درمانی، هرگونه تخلف یا دخالت غیرمجاز افراد بدون صلاحیت در موضوع درمان را از طریق سامانه 190 اطلاع دهند.

3 کشته در واژگونی پراید

واژگونی یک دستگاه خودرو پراید در آزادراه قزوین - کرج منجر به مرگ 2 زن و یک مرد شد.

سرهنگ فرهاد ذاکری منش رئیس پلیس راه قزوین، گفت: این حادثه؛ صبح چهارشنبه در کیلومتر 3 مسیر شمالی آزادراه قزوین - کرج به وقوع پیوست و هر 3 سرنشین خودرو که 2 زن و یک مرد بودند، جان خود را از دست دادند. با حضور کارشناسان پلیس راه در صحنه حادثه، علت بروز تصادف ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه اعلام شده است.

رئیس پلیس راه استان قزوین خاطرنشان کرد: با حضور عوامل امداد و نجات و آتش نشانی، محل حادثه برای خودروهای عبوری ایمن سازی و پیکر جان باختگان سانحه نیز تحویل سازمان آرامستان قزوین شد.

دستگیری قاتلان پیرزن در شیراز

دو سارق سابقه دار که پیرزنی را برای سرقت طلاهایش کشته بودند، در کمتر از 10 روز دستگیر شدند.

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس، گفت: 2 اردیبهشت ماه سال جاری در پی وقوع یک فقره سرقت به عنف طلا در منزل که منجر به قتل پیرزن 82 ساله ای در شهرستان آباده شده بود، پیگیری و بررسی موضوع برای شناسایی و دستگیری قاتل و سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت. ماموران پلیس آگاهی استان فارس، تحقیقات خود را آغاز کردند و موفق شدند در کمتر از 10 روز سارق و همدستش را در ورودی شیراز دستگیر کنند. متهمین پس از انتقال به پلیس آگاهی و در بازجویی اولیه به سرقت به عنف همراه با قتل پیرزن 82 ساله در شهرستان آباده اقرار کردند. این مقام انتظامی یادآور شد که قاتل و همدستش از سارقان حرفه ای بودند و در بازجویی تخصصی به 6 فقره سرقت به عنف دیگر در شهرستان های خرم بید و آباده نیز اقرار کردند.

4 مصدوم در حادثه ریلی اهواز

برخورد دیزل قطار با واگن در ایستگاه هجرت اهواز 4 مصدوم برجا گذاشت.

عارف شرهانی سخنگوی اورژانس 115 خوزستان، گفت: این حادثه ساعت 9:12 چهارشنبه در ایستگاه هجرت فلکه راه آهن اهواز رخ داد و نیروهای امدادی اورژانس 115 به محض اطلاع از وقوع حادثه برای انجام اقدامات درمانی اولیه و انتقال مصدومان به محل حادثه، اعزام شدند.

وی افزود: چهار مرد 30، 37، 41 و 43 ساله مصدوم شدند که با آمبولانس به بیمارستان های گلستان وامام خمینی(ره) اهواز انتقال یافتند.