آرشیو یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۶، شماره ۳۸۵۳
ایران زمین
۱۱

قزوین، میزبان مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران

قزوین - خبرنگار «ایران»: دومین جلسه استانی ستاد برگزاری سومین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران 2008 با حضور رئیس کمیته های روبوکاپ ایران، استاندار قزوین و جمعی از سازمان و مدیران ارشد استان در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

دکتر مرتضی موسی خانی، رئیس کمیته ملی روبوکاپ ایران در این جلسه اعلام کرد: بیش از 500 تیم داخلی و خارجی در سایت مخصوص این مسابقات ثبت نام کرده اند.

وی افزود: حضور کشورهای صاحب نام علوم روباتیک، بیانگر توجه خاص آنان به این دوره از مسابقات است.

وی با اعلام اینکه ایران چهارمین کشور برگزار کننده مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد در جهان بعد از کشورهای ژاپن، آلمان و آمریکا است که توانسته در مدت برگزاری این مسابقات از جایگاه ویژه در میان کشورهای مدعی باشد، اظهار داشت: این دوره از مسابقات در مقایسه آماری تیم های شرکت کننده دوره قبل و افزایش تعداد تیم ها در سومین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد نشان از سطح بالای برگزاری مسابقات و اهمیت خاص این دوره از مسابقات است، رئیس کمیته ملی روبوکاپ ایران گفت: موفقیت های اخیر پژوهشگران کشورمان در مسابقات روبوکاپ آزاد ایران در ارتقای علمی کشورمان نقش بسزایی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران 2008 به این واحد دانشگاهی واگذار شده است تصریح کرد: این موفقیت ممتاز نصیب شهر قزوین شده تا بتواند توانمندی خود را در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و اقتصادی نمایان سازد.

مهندس سید احمد نصری، استاندار قزوین با تاکید بر همکاری مدیران استانی در برگزاری این مسابقات افزود: با توجه به اهمیت این دوره از مسابقات در عرصه بین ا لمللی همه مسئولان استانی باید نهایت همکاری را با دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به عنوان مجری این مسابقات به عمل آورند.

در پایان مقرر شد 4 کمیته شامل پشتیبانی، فنی و مهندسی، تبلیغات و اسکان و فوق برنامه در برگزاری سومین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد 2008 ایران تشکیل شود. گفتنی است سومین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد 2008 از تاریخ 15 تا 17 فروردین 1387 در واحد دانشگاهی آزاد اسلامی قزوین به میزبانی استان قزوین برگزار خواهد شد.