آرشیو یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۲۵۴۹
جامعه
۱۷

80 درصد مردم تهران زیرخط فقر هستند

گروه جامعه: عضوکمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معتقد است با پذیرفتن خط فقر 850 هزار تومانی در استان تهران 70 تا 80 درصد مردم پایتخت زیرخط فقر قرار دارند.

سیدجواد زمانی در گفتگو با مهر، با اشاره به این که ابتدا باید مشخص شود که خط فقر 850 هزار تومانی در استان تهران برچه اساسی تعیین شده است، گفت: البته من هم قبول دارم که هزینه های زندگی در استان تهران هنگفت است، به همین دلیل در نظر گرفتن این مبلغ خط فقر می تواند درست باشد، بنابراین در این صورت 70 تا 80 درصد مردم تهران زیر خط فقر قرار خواهند گرفت.

چندی پیش حسین راغفر تدوینگر نقشه فقر کشور، برای استان تهران خط فقر را درآمد ماهانه کمتر از 850 هزار تومان اعلام و عنوان کرده بود که این مبلغ کمتر از میزان واقعی خط فقر محاسبه شده است و با توجه به نرخ تورم، تعداد فرزند دانشجو و دانش آموز در سال جاری خط فقر خیلی بیشتر از 850 هزار تومان برای خانوار 5 نفره خواهد بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر این که هزینه های تهران آنقدر زیاد است که تمامی کارمندان فقط زندگی می کنند، افزود: با شرایط موجود و هزینه های اجاره مسکن، آموزش و... درآمد کارمندان فقط کفاف خوراک و هزینه های اولیه زندگی آنها را می دهد.

زمانی تاکید کرد: موضوع تعیین خط فقر را در کمیسیون اجتماعی مطرح خواهیم کرد تا وزیر رفاه هرچه زودتر نسبت به اعلام خط فقر اقدام کند.