آرشیو یکشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۳۱
شهرستان ها
۱۱

در نشست مشترک شهرداری مشهد با هیات کارشناسی عراقی مطرح شد: بهره گیری از تجارب علمی جهان اولویت در اداره شهرهاست

شهردار مشهد گفت: بهره گیری از تجارب علمی مدیریتی جهان اولویت در اداره شهرهاست.

در نشست مشترک شهرداری مشهد با هیات کارشناسان شهرداری عراق، سیدمحمد پژمان طی سخنانی مدیریت شهرها بالاخص شهرهایی که نقش بین المللی دارند را دشوار ارزیابی کرد و افزود: برای اداره هرچه بهتر شهرها بهره گیری دست اندرکاران حوزه شهری از آخرین دستاوردهای علمی و تجارب مدیریتی همکاران خود در شهرها و کشورهای دیگر امری ضروری است.

وی اظهار داشت: در همین راستا معاونان شهرداران کلان شهرهای ایران در جلساتی ماهانه به انتقال تجارب و استفاده از آخرین اطلاعات و دستاوردهای علمی روز جهان می پردازند.

پژمان در ادامه بیان داشت: برگزاری دوره های آموزشی و بهره گیری از استادان داخلی و خارجی نیز اقدام دیگری در راستای ارائه آخرین پیشرفت های علمی، شهری و مدیریتی ایران است.

شهردار مشهد معیار یک شهر خوب را کامل بودن زیرساختها عنوان کرد و گفت: وجود زیرساخت های کامل در آب بهداشتی، برق برای ارتباطات، بهداشت، حمل و نقل و ترافیک و سپس پرداختن به روبناها و روساخت ها می تواند زمینه بهره برداری از این زیرساختها را فراهم سازد.

در این نشست عبد جاسم، سرکنسولگری عراق در شهر مشهد ضمن تقدیر از شهردار مشهد جهت برگزاری این دوره آموزشی گفت: باور داریم که تجربه های شما در شهر مشهد بسیار گرانبها و ارزشمند است و برای همین کارشناسان ما آمدند تا از تجربیات شما استفاده کنند.

وی افزود: تبادل نظر در زمینه مدیریت شهرها و زیرساخت های مشهد می توانند برای ما مفید باشد.

گفتنی است: اولین دوره آموزش تخصصی کارشناسان ارشد شهرداری های کربلای معلاو نجف اشرف در مشهد با محوریت موضوعات خدمات شهری، بازیافت، فضای سبز و ترافیک به مدت یک هفته برگزار شد.