آرشیو سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۲۳۶۰
ورزش
۱۵

جملات طلایی

کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال

چیزی که باید به تمام هواداران تیم در ایران در همه دنیا بگویم این است که گروه خیلی سختی داریم: بازی جلوی ازبکستان، بازی دوباره جلوی قطر، بازی با کره و لبنان سخت است.

مهم این است که الان وقت زیاد حرف زدن نیست، وقت عمل کردن است.

دوست ندارم درباره مشکلات شخصی ام جلوی مردم حرف بزنم

ولی دوست دارم جلوی همه از مشکلات تیم ملی حرف بزنم چون به مردم تعلق دارد، به بازیکنان و مربی تعلق دارد و آنها حق دارند بدانند چه اتفاقی دارد می افتد. همه چیز باید برای مردم توضیح داده شود، روشن شود و باید بفهمند چه می گذرد.

در ایران باید در روز 26 ساعت وقت داشته باشم. خیلی کار دارم و اغلب سرم شلوغ است. ولی خیلی جاهای جذاب هم هست که دوست دارم ببینم شان.

هندوانه های شیرین ایران، هیچ جای دیگر دنیا پیدا نمی شود.

می خواهم بازیکن های خوب را به تیم ملی بیاورم چون وقتی با ژاپن، کره و استرالیا بازی می کنید، با بازیکنانی روبه رو می شوید که تجربه بازی های بین المللی زیادی دارند و به این بازیکنان نیاز داریم چون تجربه بین المللی را نمی شود خرید.

به عنوان یک انسان کفاشیان را دوست دارم و به او اعتماد دارم. اما دوستی یک چیز است، کار یک چیز دیگر و حالازمان کار کردن است. ما با هم خیلی دوستانه کار می کنیم.

وقتی ایران بازی می کند، میلیون ها نفر آن را نگاه می کنند، برای همین بهترین ها را لازم دارید. تصویری که می بینند، تصویر کشور است، تصویر مردم آن است، بنابراین چرا باید لباسی را بپوشیم که زیاد خوب نیست؟ برای همین لباس تیم ملی را تغییر دادم.

باید 90 دقیقه کارتان را درست انجام دهید. بازیکنان باید 90 دقیقه با تمرکز بازی کنند. در بازی آخرمان با قطر، خوردن یک گل این طوری، گل آخر، خطرناک است، خیلی خطرناک است. تمرکزی در کار نبود. و فردا اگر در بازی با ژاپن، یک گل این طوری بخورید، می بازید.