آرشیو سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲، شماره ۲۰۵۴۳
اخبار کشور
۱۰

پایگاه اطلاع رسانی دولت منتشر کرد: رای هیئت عالی حل اختلاف قوا درباره مکاتبات معاونت نظارت مجلس با دولت

پایگاه اطلاع رسانی دولت رای هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه درباره فقدان وجاهت قانونی مکاتبات معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی با دولت و لزوم پایبندی به تشریفات مذکور در آیین نامه داخلی مجلس را منتشرکرد.

پس از آنکه مدیران و کارکنان حقوقی و اداری دستگاه های اجرایی مختلف با مکاتبات و پیگیری های «معاونت نظارت» مجلس درخصوص خودداری کردن آنها از اجرای مصوباتی هم چون غیرقانونی بودن طرح مهرآفرین مواجه شدند، محمود احمدی نژاد رییس جمهور موضوع را در نامه ای به رهبر معظم انقلاب منعکس کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، پس از نامه رئیس جمهور، رهبرمعظم انقلاب موضوع را به هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه ارجاع دادند. این هیئت نیز پس از ملاحظه و پیگیری، نتیجه بررسی های خود را به محضر رهبر معظم انقلاب ارسال کرد.

در نامه هیئت عالی حل اختلاف قوای سه گانه آمده است؛ وظایف نظارتی مجلس در قانون اساسی احصا و محصور شده و این وظایف باید طبق تشریفات مذکور در آیین نامه داخلی مجلس انجام شود و دستورالعمل موضوع تبصره 2 ماده 73 آیین نامه داخلی مجلس نمی تواند مستند انجام اینگونه مکاتبات باشد.

آیت الله هاشمی شاهرودی به عنوان دبیر هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه نیز نظر این هیئت را به محضر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ارسال کرد.

رهبر معظم انقلاب هم ضمن تایید نظر این هیئت، دستور دادند این موضوع به مجلس و دولت ابلاغ گردد.