بکارگیری مدل مماسی در نیازسنجی فعالیت های اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز

چکیده:
مقدمه
طرح ریزی و اجرای پروژه های نیازسنجی آموزشی در هر سطحی مستلزم پیروی از یک طرح و مدل مشخص است. مدل ها به درک یک مشکل در یک بستر مشخص کمک می کنند. مدل مماسی تلفیقی از مدل های موجود در زمینه نیازسنجی آموزشی است که جامعیت کافی از نظر گردآوری اطلاعات، بررسی مستندات و سوابق موجود را دارا می باشد. این مطالعه با هدف بکارگیری مدل مماسی در ارزیابی نیازسنجی حیطه های هفت گانه وظایف اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز در سال1389 انجام گردید.
روش ها
مطالعه حاضر توصیفی - مقطعی بوده و روش اجرای این پژوهش براساس مدل مماسی است که در بین 34 نفر عضو هیئت علمی وآموزشی دانشگاه علوم پزشکی البرز در سال 1389 انجام گرفته است.
نتایج
بیش ترین اهمیت به حیطه پژوهش تعلق داشت و گویه مقاله نویسی به زبان انگلیسی بیش ترین فراوانی را به خود اختصاص داده بود. درحیطه توسعه فردی که رتبه دوم را داشت گویه آشنایی بانرم افزار spss بیش ترین فراوانی رابه خود اختصاص داده بود.
بحث: باتوجه به نتایج حاصله بنظر می رسد ازآنجا که تاکید دانشگاه ها بر ارائه نتایج فعالیت های پژوهشی در قالب مقالات علمی پژوهشی است و اساتید محترم ضرورت مقاله نویسی را بیش تر متذکر شده اند، لذا پیشنهاد می گردد با اولویت قراردادن این حیطه راهبردهایی جهت توانمندسازی اساتید مد نظر قرارگیرد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
13
لینک کوتاه:
magiran.com/p1145013 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!