بررسی نیاز های آموزشی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیرازدر راستای ارائه الگوی مناسب آموزشی و بهسازی منابع انسانی

پیام:
چکیده:
نیازهای آموزشی کارکنان (کادر غیر درمانی)دانشگاه علوم پزشکی شیراز جهت ارائه الگوی آموزشی مناسب جهت بهسازی منابع انسانی دانشگاه در سال 1391 انجام گرفته است.
روش بررسی
این تحقیق، مطالعه ای توصیفی - کاربردی است که در میان دانشکده های مختلف دانشگاه و با نمونه ی آماری 184 نفر انجام شده است. نمونه از طریق نمونه گیری طبقه ای نسبی و جمع آوری داده ها بوسیله یک پرسشنامه 30 گویه ای که به بررسی سطوح دانش، مهارت و نگرش به دوره های آموزشی و نیازکارکنان پرداخته است صورت پذیرفته است. که اعتبار وروائی آن بوسیله کارشناسان و صاحبنظران تایید و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ 94% می باشد.
یافته ها
در تعیین وضعیت مطلوب در سطوح دانش، مهارت و نگرش، بترتیب آشنایی با روش جمع آوری و تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات با میانگین 79/7،مهارت در نحوه بکارگیری تکنولوژی اطلاعات در پیشبرداهداف سازمانی با میانگین 99/12و تاثیر پذیری تغییرو بکارگیری روش های جدید برای بهبود فعالیتهای سازمانی با میانگین 72/7 بیشترین فراوانی را به خود اختصاص دادند. در وضعیت موجود، آشنایی با روش انجام کارخود با میانگین 04/4،انجام وظیفه در کوتاه ترین زمان با میانگین 93/3و تاثیر پذیری تغییرو بکارگیری روش های جدید برای بهبود فعالیتهای با میانگین 25/4 بیشترین فراوانی رابه خود اختصاص دادند. همچنین در قسمت شکاف وضعیت موجود و مطلوب، آشنایی با مهارت های هفتگانه با میانگین27/4،مهارت در نحوه به کار گیری تجزیه و تحلیل آماری با میانگین 98/3 و تاثیر تغییر و بکارگیری روش های جدید برای بهبود فعالیت های سازمان با میانگین47/3 بیشترین شکاف را در میان نیاز ها به خود اختصاص دادند.
نتیجه گیری
تفاوت معنادار آماری بین سطح موجود ومطلوب دانش، مهارت و نگرش کارکنان وجود داشت و شکاف بین وضعیت موجود ومطلوب ملموس و قابل تامل بود و نیاز به بر گزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و ایجاد تغییرات کیفی و فراهم ساخت قدرت جابجایی نیروی انسانی از طریق دوره های آموزشی وجود داشت
زبان:
فارسی
در صفحه:
70
لینک کوتاه:
magiran.com/p1204807 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!