تاثیرفرهنگ سازمانی بر میزان تعهد سازمانی مدیران ورزشی

پیام:
چکیده:
مقدمه و هدف
مقوله فرهنگ در عصر حاضر بیش از پیش مورد توجه اندیشمندان قرار گرفته و یکی از موضوعات بحث انگیز مجامع گوناگون بالاخص جوامع درحال توسعه است هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیرفرهنگ سازمانی بر میزان تعهد سازمانی مدیران ورزشی است.
روش شناسی: طرح تحقیق در این پژوهش، توصیفی-همبستگی است و به شکل پیمایشی انجام پذیرفته است. تعداد 60 پرسش نامه برای مدیران موردنظر ارسال گردید که 50 پرسش نامه تکمیل و برگشت داده شد. برای گردآوری داده ها از دو پرسش نامه استاندارد فرهنگ سازمانی و تعهد سازمانی مودای و همکاران(1979) استفاده شد. از رگرسیون دومتغیره، رگرسیون چندگانه و همبستگی پیرسون برای تحلیل داده ها استفاده شد.
یافته ها
نتایج نشان می دهد که فرهنگ سازمانی با تعهد سازمانی ارتباط مثبت و معناداری دارد. همچنین فرهنگ سازمانی بر تعهد سازمانی مدیران ورزشی تاثیر مثبت و معنی داری دارد و تعهد سازمانی به اندازه 7/55 درصد از متغیر فرهنگ سازمانی تاثیر پذیرفته است.
بحث و نتیجه گیری
با توجه به نتایج این پژوهش، فرهنگ سازمانی، یکی از اثرگذارترین عوامل بر وفاداری و تعهد سازمانی مدیران ورزشی است، بنابراین می توان گفت که فرهنگ سازمانی به عنوان یک عامل اساسی در توسعه سخت کوشی و فداکاری در میان کارکنان و مدیران است و باعث می شود که در افراد نوعی تعهد نسبت به عاملی به وجود بیاید که آن عامل بسی پیش از منافع شخصی است.
زبان:
فارسی
صفحات:
191 تا 200
لینک کوتاه:
magiran.com/p1406936 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!