نقش رضایت مندی از نحوه ساماندهی گلزار شهدا در رضایت عاطفی- اجتماعی و رضایت معنوی-روانی خانواده های شهدای نظامی

پیام:
چکیده:
مقدمه
گلزار شهدا جایگاهی است برای حفظ و احترام به فرهنگ شهادت و گواهی است بر پاکی و خلوص انسان هایی که در راه حفظ و دفاع از اندیشه و وطن خویش با ارزش ترین سرمایه وجودی خود، یعنی جانشان را فدا نمودند، لذا یکی از وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران حفظ قداست و مرمت گلزار شهدا است. هدف از پژوهش حاضر، نقش رضایت مندی از نحوه سازماندهی گلزار شهدا در رضایت عاطفی- اجتماعی و رضایت معنوی-روانی خانواده های محترم شهدای نظامی استان سیستان و بلوچستان بود.
روش
پژوهش توصیفی، از نوع همبستگی پیش بین بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه خانواده های معزز شهداء نظامی ساکن درشهرستان های زابل و زاهدان تشکیل می دادند. روش نمونه گیری دردسترس بود. تعیین حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران انجام گرفت که 229 نفر از خانواده های محترم شهدا نظامی بودند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بود. تجزیه وتحلیل یافته ها از طریق نرم افزارSpss در دو سطح توصیفی و استنباطی صورت گرفت.
نتایج
نتایج رگرسیون همزمان نشان داد که نحوه ساماندهی گلزار شهدا به تنهایی 0/127 از واریانس متغیر رضایت عاطفی – اجتماعی و 0/096 از واریانس متغیر رضایت معنوی – روانی خانواده های محترم شهدای نظامی دو شهرستان زابل و زاهدان را پیش بینی می کند.
بحث: نتایج این پژوهش نشان دهنده این حقیقت است که رضایت مندی از نحوه ساماندهی گلزار شهدا، می تواند اثرات بسیار عمیق روحی، روانی و اجتماعی بر خانواده های معزز شهدا نظامی داشته باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
15 تا 22
لینک کوتاه:
magiran.com/p1570660 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!