بررسی تاثیر نوع و موقعیت ورودی بر عملکرد فیلترخانه جت پالس

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
سابقه و هدف

فیلترخانه های جت پالس به دلیل سرعت فیلتراسیون بالا مورد توجه هستند. آنها به دو صورت ورودی از بالا و پایین استفاده میشوند. هدف این مطالعه مقایسه افت فشار و راندمان جمع آوری در موقعیتهای مختلف ورودی فیلترخانه بود.

 مواد و روش ها

در این مطالعه تجربی یک پایلوت فیلترخانه در نفوذپذیری ft/min12برای ذرات ام دی اف طراحی شد.در هر سه ورودی بعد از چند دوره فیلتراسیون-پاکسازی افت فشار توسط مانومتر اندازه گیری شد. نمونه برداری ایزوکنتیک ذرات نیز توسط دستگاه Grimm1.108 برای تعیین راندمان انجام شد. برای مشاهده رفتار و پدیده تیندال ذرات از چراغ و شیشه ایمنی در یک بعد فیلترخانه استفاده شد.

یافته ها

میانگین افت فشار در زمانهای فیلتراسیون-پاکسازی در ورودی پایین cmwg3 در ورودیهای بالا حالت بازشدگیcmwg 2.42 و فلنجیcmwg 2.57 بود اما ذرات در کف بازشدگی نشست میکرد.در ورودی بالا میانگین راندمان حالت بازشدگی 99.995%  فلنجی 99.994%بود و از ورودی پایین (99.974%) بیشتر و معنی داری بود. اما بعد از چند دوره فیلتراسیون-پاکسازی راندمان ورودی پایین99.99% ورودی با بازشدگی 99.97% و فلنجی 99.96%  شد.در میانگین راندمان کل تفاوت معنی داری بین ورودیها دیده نشد.

نتیجه گیری

راندمان جمع آوری فیلترخانه با ورودی از بالا و پایین یکسان است. افت فشار ورودیهای بالا کمتر از ورودی پایین بود. اگر ذرات عمدتا ریز با دانسیته پایین یا در صورت وجود پیش تصفیه کن ورودی بالا،در صورت وجود ذرات درشت ورودی پایین توصیه می شود.با توجه به اختلاف ناچیز افت فشار و محدودیت عملکردی بیشتر ورودی بالا، در عمل ورودی پایین ترجیح داده میشود.

زبان:
فارسی
صفحات:
41 تا 48
لینک کوتاه:
magiran.com/p2216898 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!