نقد کتاب «تجربه راهبردی در طراحی منظر و فضای سبز ایران (برداشتی از باغ گیاهشناسی) تالیف عادل جلیلی و زیبا جم زاد، موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور، 1388»

نویسنده:
پیام:
چکیده:

اصولا نقد یک اثر تالیفی کاری دشوار است چرا که تصنیف یک اثر جدید امری دشوار و مبتنی بر سالیان طولانی تحقیق و تجربه است. مخصوصا در مورد چنین اثری که در پیشگفتار آن نویسندگان بیان نموده اند که این کتاب فشرده ای از تجربیات علمی مولفان است. چرا که فشرده نمودن مطالب نتیجه خلاصه کردن موضوعات است و این خلاصه کردن گاهی موجب خلل در انتقال مفاهیم و مطالب به خواننده می شود. ولیکن نقد این اثر شاید بیشتر از همه خوانندگان به مولفان کمک می کند تا در ویرایش بعدی این کتاب ارزشمند، نسبت به رفع نقاط ضعف و ارتقای نقاط قوت آن اقدام نمایند.پس از مطالعه کتاب اولین نکته به عنوان بر می گردد. عنوان کلی "تجربه راهبردی در طراحی منظر و فضای سبز ایران" با زیر عنوان: "برداشتی از باغ گیاهشناسی ملی ایران" دارای تناقض است. چرا که طراحی منظر و فضای سبز در ایران بسیار وسیع است و تعمیم این تجربیات راهبردی برای کل این حوزه گسترده امکان پذیر نیست مخصوصا اینکه درشت نوشتن " طراحی منظر و فضای سبز در ایران" به این برداشت دامن زده است. شاید اگر عنوان "طراحی پوشش های گیاهی در فضای سبز ایران بود" و یا عنوان به صورت کامل با اندازه یکسان نگاشته می شد این تعبیر کمتر رخ می داد.

زبان:
فارسی
صفحات:
137 تا 142
لینک کوتاه:
magiran.com/p2356861 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!