مقایسه اخطارهای گفتاری و زنگی در بخش مراقبت ویژه

پیام:
چکیده:
اهداف. ونتیلاتور ها به شکلی طراحی می شوند که اگر بیمار با مشکلی مواجه شد اخطار دهند. اخطار ها معمولا تکرارشونده، گوش خراش، مهیج و گیج کننده هستند. هدف این مطالعه بهبود وضعیت سیستم های اخطار در بخش مراقبت ویژه با مقایسه اخطارهای گفتاری و زنگی از دیدگاه پرستاران و پزشکان بود.
روش ها. سیستم اخطار گفتاری مورد مطالعه به زبان فارسی طراحی و روی دستگاه ونتیلاتور «بنت 7200» نصب شد و در بخش ICU مرکزی مورد استفاده قرار گرفت. در شرایط منجر به تولید اخطار، دستگاه اخطار زنگی ایجاد می نمود و در کنار هر چراغ قرمز روشن پیغامی نوشته می شد. در سیستم اخطار گفتاری، با استفاده از ریزپردازنده تعبیه و برنامه نویسی شده، اخطارهای تشخیص داده شده به صورت گفتاری با رعایت اولویت شنیده می شد. 50 پرسش نامه در اختیار پرسنل، پزشک مقیم ICU و دستیارهای بیهوشی قرار گرفت و 40 پرسش نامه مورد آنالیز قرار گرفت.
یافته ها. 22 نفر (5/54%) از پرستاران و پزشکان با این نظر که مرگ ومیر در دستگاه ونتیلاتور دارای اخطار گفتاری بیشتر است «مخالف» یا «کاملا مخالف» بودند. مدت زمان پاسخ به اخطار زنگی از مدت زمان پاسخ به اخطار گفتاری طولانی تر ارزیابی شد.
نتیجه گیری. به نظر پرسنل بخش مراقبت ویژه، ونتیلاتور دارای اخطار گفتاری موجب آگاهی سریع از مشکل بیمار می شود. از سوی دیگر، وقتی پرسنل از اختلال به وجودآمده زودتر مطلع شوند و نوع مشکل را نیز بدانند سریع تر به حل مشکل بیمار می پردازند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
27
لینک کوتاه:
magiran.com/p637300 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!