بهینه سازی شیب تپه در ایستگاه های تپه مانوری

پیام:
چکیده:
صنعت حمل ونقل ریلی که در جمع صنایع حمل ونقل از جمله صنایع پیشرفته به شمار می رود، علاوه بر موارد مشترک با دیگر سیستم های حمل ونقل، دارای خصوصیات منحصر به فردی است که انجام برنامه ریزی دقیق برای آن از اهمیت خاصی برخوردار است. در این راستا نقش ایستگاه های مانوری که وظیفه دسته بندی کالاها را با توجه به واحد واگن- ساعت جهت استفاده بهینه از واگن های باری موجود در کشور انجام می دهند، بسیار پررنگ می باشد. هدف از ساخت ایستگاه تپه مانوری، پذیرش قطارهای باری رسیده به ایستگاه و پس از آن جداسازی واگن های آن و سپس تشکیل یک قطار با واگن های دسته بندی شده به سمت مقصد می باشد. طراحی ایستگاه های بارگیری بستگی به توپوگرافی، جایگاه، اهمیت و مکان ایستگاه و سطح زمین دسترسی دارد. در ایستگاه تپه مانوری، ایجاد یک تپه کار جداسازی واگن ها را آسانتر نموده و سرعت کار را افزایش می دهد. این تپه می تواند ثابت و یا سکویی متحرک باشد که بلندی آن و شدت شیب تپه مانوری را نسبت به فاصله ای که هر واگن خواهد پیمود، کاهش یا افزایش دهد.
در این تحقیق به عوامل دخیل در تعیین شیب تپه پرداخته شده است. پارامترهای سرعت در پای شیب (V) و طول پیش روی واگن (L)به عنوان متغیرهای مستقل می باشد که در نهایت مقدار شیب (g)را تعیین می کند. با استفاده از تاثیر این متغیرها برای ایستگاه های درحال بهره برداری و با استفاده از نرم افزار EPR (رگرسیون چندجمله ای تکاملی) که بر پایه برنامه نویسی در نرم افزار MATLAB می باشد، رابطه بین سرعت، طول و شیب، تحت عنوان فرمول بدست آمده است. دقت مدل برای ایستگاه هایی که از روش های معمول طراحی شده بودند و هر سه پارامتر (شیب، طول، سرعت) با استفاده از گراف یا به طور تجربی تعیین شده بود در مقایسه با نتایج حاصله از طریق فرمول بدست آمده در این تحقیق، قابل ملاحظه می باشد که این دقت بیانگر صحت مدل می باشد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
71
لینک کوتاه:
magiran.com/p1763493 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!