بررسی رابطه ی میان انگیزه ی شغلی مدیران، رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکنان (دبیران) مقطع متوسطه ی شهرستان مرودشت

چکیده:
هدف اصلی این پژوهش بررسی ارتباط انگیزش شغلی مدیران، رضایت شغلی و تعهد سازمانی دبیران مدارس متوسطه ی شهرستان مرودشت است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است و در زمره ی پژوهش های کاربردی قرار می گیرد. جامعه ی آماری شامل تمامی مدیران و دبیران دبیرستان های شهرستان مرودشت است. بر اساس جدول مورگان 50نفراز مدیران و 250نفر از دبیران به شیوه ی تصادفی چندمرحله ای انتخاب شده اند. برای گردآوری داده ها از 3پرسشنامه انگیزه ی شغلی مدیران، رضایت شغلی و تعهدسازمانی استفاده شد. داده های جمع آوری شده از راه آزمون های همبستگی پیرسون، آزمون t و رگرسیون چندمتغیره مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. نتایج بدست آمده نشان داد که بین متغیرهای سه گانه ی انگیزش شغلی مدیران، رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکنان رابطه ای معنادار وجود ندارد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
153
فایل متن این مقاله در مگیران وجود ندارد!
دسترسی به متن مقالات تنها در صورت اعلام موافقت و همراهی نشریات با مگیران امکان پذیر است.
شایان ذکر است خدمات مگیران به نشریات به صورت رایگان ارایه می‌شود. کافی است هر نشریه ضمن اعلام موافقت کتبی خود با این خدمات فایل PDF مقالات را در اختیار ما قرار دهد.
شما نیز می‌توانید با پیشنهاد استفاده از خدمات مگیران به نشریه‌ای که مقاله شما در آن منتشر شده‌است آن را از این طریق در اختیار کاربران این پایگاه مرجع قرار دهید.