مقایسه ی اثرات ضد باکتریایی اوروتروپین ساخت داخل با نمونه تجاری و بررسی تاثیر نور، درجه حرارت و زمان بر فعالیت ترکیب محلول در آب

پیام:
چکیده:
با وجود این که اولین آنتی بیوتیک های مورد استفاده در پزشکی و دامپزشکی مستقیما از کشت میکروارگانیسم ها به دست آمده اند؛ امروزه انواع صناعی و نیمه صناعی آن ها با فعالیت آنت یبیوتیکی مناسب تهیه شده اند که جهت درمان استفاده می شوند. در این تحقیق ابتدا اثر ضدباکتریایی اوروتروپین بر روی باکتری های باسیلوس سابتیلیس، استافیلوکوکوس آرئوس، استرپتوکوکوس بتا همولیتیکوس، پسودوموناس آئروجینوزا، اشرشیاکلی، پروتئوس ولگاریس، باسیلوس سرئوس، شیگلا فلکسنری، کلبسیلا اکسیتوکاو پروتئوس مورگانی بررسی گردید. سپس تاثیر نور، حرارت و زمان بر روی اثرات ضد میکروبی اوروتروپین محلول در آب مورد مطالعه قرار گرفت. برای سنجش خاصیت ضد باکتریایی دارو از روش رقت متوالی در لوله ی حاوی محیط آبگوشت تریپتیک سوی استفاده شد. غلظت های باکتریسیدال دارو با تهیه ی کشت مجدد از تمام لوله هایی که کدورت نشان نمی دادند بر روی محیط جامد تعیین گردید. به طور متناوب برای مدت سه ماه، هر پانزده روز یک بار، حداقل غلظت مهاری دارو) MIC (برای سه باکتری اشرشیاکلی، پسودوموناس آئروجینوزا و استافیلوکوکوس آرئو س که به صورت تصادفی از بین میکروارگانیسم های بالا انتخاب شده بودند، تعیین شد. اوروتروپین محلول در آب در این مدت در اتاق، یخچال و آنکوباتور نگه داری م یشد. تا پایان آزمایش هیچ گونه تغییری در حداقل غلظت مهاری دارو برای باکتری های مذکور دیده نشد. از طرفی، قدرت ضدباکتریایی اوروتروپین سنتز شده در مورد تمام میکروارگانیسم های نامبرده بیشتر و یا مساوی نوع تجارتی آن بود. بنابراین می توان گفت که اوروتروپین سنتز شده ی محلول در آب حداقل تا سه ماه فعالیت ضدباکتریایی خود را حفظ می کند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
39
لینک کوتاه:
magiran.com/p882496 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!