فهرست مطالب

نشریه مطالعات دانش پژوهی
سال دوم شماره 4 (پیاپی 6، زمستان 1402)

  • تاریخ انتشار: 1402/12/11
  • تعداد عناوین: 6
|
  • کریم حنفی نیری*، ربابه پورجبلی، محبوبه بابائی صفحات 1-22
    هدف

    پژوهش حاضر باهدف طراحی الگو از طریق شناسایی مولفه های اقتصاد دانش بنیان جهت نیل به توسعه دانش بنیان است که با استفاده از آراء و دیدگاه های متخصصان انجام شده است.

    روش شناسی :

     پژوهش حاضر کیفی و با رویکرد تحلیل مضمون است. واحد مطالعه این پژوهش شامل اساتید، کارشناسان و متخصصان نسبت به موضوع پژوهش است که به تعداد 52 نفر و از طریق روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. گردآوری داده ها با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته انجام شد. 

    یافته ها

    تعداد کدهای استخراج شده اولیه 1535 بودند که در مرحله بعدی به 353 کد و در مرحله کدگذاری ثانویه (محوری) به 42 کد فرعی تبدیل شدند و در مرحله کدگذاری گزینشی این تعداد به 9 کد اصلی تبدیل شدند.

    نتایج

    توجه به اقتصاد دانش بنیان با تاکید بر توسعه دانش بنیان می تواند باعث بهره وری در تولید و خدمات را سبب شده به رونق اقتصادی کمک کند. ایجاد و توسعه کسب وکارهای مبتنی بر دانش بنیان نتیجه توجه به این موضوع است. دانش بنیانی می تواند به رقابت پذیری و نوآوری شرکت های دانش بنیان کمک نموده و موفقیت در بازارهای جهانی را رقم بزند. ارتقای سطح زندگی و توسعه پایدار از نتایج دیگر توجه به اقتصاد دانش بنیان با تاکید بر توسعه دانش بنیان است.

    اصالت و ارزش: 

    این پژوهش نخستین پژوهش برای تبیین نقش اقتصاد دانش بنیان در نیل به توسعه دانش بنیان در کشور می باشد.

    کلیدواژگان: توسعه دانش بنیان، اقتصاد دانش بنیان، سیاست گذاری دانش و فناوری، کسب وکارهای هوشمند، بازارهای دانشی
  • اعظم کاظمی، محمدرضا فرهادپور* صفحات 23-42
    هدف

    پژوهش باهدف تعیین تاثیر تعدیل گری اینرسی دانش بر رابطه بین قابلیت یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی در بیمارستان امیرالمومنین اهواز انجام شد.

    روش شناسی : 

    پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی بوده که با روش پیمایشی تحلیلی انجام شده است. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان بیمارستان امیرالمومنین اهواز به تعداد 530 نفر بود، که از این تعداد با استفاده از فرمول کوکران، 223 نفر نمونه انتخاب شد. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه دارای 59 گویه مبتنی بر مطالعات پیشین شامل 18 گویه برای قابلیت یادگیری سازمانی، 27 گویه برای نوآوری سازمانی و 14 گویه برای اینرسی دانش دارای روایی صوری و اعتباریابی شده (85/0=α) استفاده گردید. داده ها با استفاده از نرم افزارهای اکسل، SPSS23، و AMOS تجزیه وتحلیل شد.

    یافته ها

    یافته ها نشان داد وضعیت میانگین قابلیت یادگیری سازمانی (27/3)، میانگین نوآوری سازمانی (23/3) و بالاتر از حد متوسط است. ضمن این که، میانگین (20/2) برای اینرسی دانش نشان داد که وضعیت این متغیر در جامعه نیز در سطح متوسط قرار دارد. نتایج آزمون فرضیه ها نشان داد که قابلیت یادگیری سازمانی بر نوآوری سازمانی (85/0=β و 814/12=t-value) تاثیر دارد. همچنین اینرسی دانش نقش تعدیل گر منفی در تاثیر قابلیت یادگیری سازمانی بر نوآوری سازمانی (207/0- =β و 168/2-t-value=) دارد.

    نتایج

    هرچند برتاثیر قابلیت یادگیری سازمانی بر نوآوری سازمانی تایید شد، لیکن اینرسی دانش به عنوان نوعی مقاومت در برابر پذیرش و به کارگیری دانش میزان این تاثیر را می کاهد. اینرسی دانش، با محدود کردن فرصت یادگیری و کسب و استفاده از تجربیات جدید مانع نوآوری سازمانی می شود.

    اصالت و ارزش:

     اینرسی دانش، مقاومت منفی در فرایند اثربخشی یادگیری سازمانی است که به عنوان موضوع جدید وارد حوزه مدیریت دانش شده است. حذف و یا کاهش اثرات اینرسی دانش به سازمان کمک می کند تا از سرمایه های دانشی خود در راستای نوآوری و تولید ارزش بهره ببرد.

    کلیدواژگان: اینرسی دانش، یادگیری سازمانی، نوآوری سازمانی
  • حدیث حیدری، غلامرضا حیدری*، محمود مرادی صفحات 43-60
    هدف

    هدف این پژوهش، بررسی وضعیت مطالعه دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه رازی در شبکه های اجتماعی مجازی بوده است.

    روش شناسی : 

    روش پژوهش پیمایشی و از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان کارشناسی دانشگاه رازی کرمانشاه در سال تحصیلی 1400- 1399، برابر با 7774 نفر بودند و حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 366  نفر به دست آمد. روایی صوری و محتوایی ابزار گردآوری داده های این پژوهش مورد تایید قرار گرفت. به منظور تجزیه وتحلیل داده های جمع آوری شده از نرم افزار اس.پی.اس.اس. در دو مرحله انجام شد. سپس جهت پاسخ به سوال های پژوهش از آزمون تی تک نمونه ای و رگرسیون خطی ساده استفاده شد.

    یافته ها

    نتایج تجزیه وتحلیل داده ها نشان داد که میزان مطالعه دانشجویان کارشناسی دانشگاه رازی در سطح پایینی قرار دارد. هم چنین، میزان استفاده دانشجویان کارشناسی دانشگاه رازی از شبکه های اجتماعی مجازی بیشتر از مقدار متوسط است و در سطح بالایی قرار دارد. میزان مفید بودن شبکه های اجتماعی مجازی برای دانشجویان کارشناسی دانشگاه رازی در سطح بالایی قرار داشت و تنها مانع استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی در امر خواندن در میان دانشجویان سرعت پایین شبکه اینترنتی بود. درنهایت، بر اساس یافته های این پژوهش، استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی بر میزان مطالعه (درسی و غیردرسی) دانشجویان دانشگاه رازی تاثیر مثبت و معنی داری دارد.

    نتایج

    بر اساس نتایج به دست آمده، می توان گفت که شبکه های اجتماعی در ایجاد عادت به مطالعه اثر داشته است، میزان استفاده دانشجویان کارشناسی دانشگاه رازی از شبکه های اجتماعی مجازی بیشتر از مقدار متوسط است و در سطح بالایی قرار دارد و دانشجویان موردمطالعه، در استفاده از این شبکه ها با مشکلاتی نظیرسرعت پایین و قیمت بالای اینترنت، قیمت بالای منابع چاپی و عدم آشنایی با سایت ها و فیلترینگ مواجه بودند. از فواید شبکه های اجتماعی مجازی دسترسی بیشتر وآسان دانشجویان به منابع خواندنی مانند روزنامه، کتاب، مجله و سایت های مختلف است. به طورکلی می‎توان گفت که پیشرفت فناوری های اینترنت، شبکه های اجتماعی مجازی را از قالب یک ابزار روزمره و تفریحی به یک ابزار برای تعاملات متقابل  تبدیل کرده است و افراد می توانند از این شبکه ها نه تنها جهت سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت، بلکه برای دریافت اخبار و اطلاعات مهم و حل مسائل و مشکلات درسی و غیردرسی نیز استفاده کنند و از این طریق آموزش های موردنیاز و موردعلاقه خود را ببینند.

    اصالت و ارزش:

     این پژوهش باهدف ارتقاء سطح مطالعه و بهبود وضعیت مطالعه دانشجویان انجام شده است و نتایج آن می تواند مورد توجه مسئولان دانشگاه قرار گیرد.

    کلیدواژگان: شبکه های اجتماعی مجازی، میزان مطالعه، دانشجویان دانشگاه رازی
  • زینب طاهری، فائقه محمدی*، فیروز محمودی صفحات 61-81
    هدف

    هدف اصلی این پژوهش شناسایی عوامل مشوق در استفاده دانش آموزان از موتور جستجوی ایرانی «پارسی جو» است.

    روش شناسی : 

    در این پژوهش کیفی از روش تحقیق پدیدارشناسی استفاده شده است و داده ها از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته گردآوری شده اند. نمونه مورد بررسی، 16 نفر از دانش آموزان پایه هشتم مدارس دخترانه دولتی شهر تبریز بوده که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند گلوله برفی تا رسیدن به حد اشباع نظری انتخاب شده اند. جهت تجزیه وتحلیل داده ها از روش کدگذاری گلاسر و استراوس استفاده شده است. به منظور کسب روایی و پایایی از روش بازبینی و تطبیق مکرر و متوالی داده ها استفاده شده است.

    یافته ها

    یافته ها نشان می دهد که علت ترغیب دانش آموزان در استفاده از موتور جستجوی «پارسی جو» عبارت اند از: نقاط قوت موتور پارسی جو در بازیابی انواع مدارک اعم از متنی و غیر متنی، عملکرد قوی پارسی جو در سرویس های ارائه شده، همسو بودن این موتور جستجو با فرهنگ ملی است.

    نتایج

    بازیابی نتایج بیشتر برای نیازهای اطلاعاتی دانش آموزان به خصوص درزمینه مسائل درسی از عوامل مشوقی بود که دانش آموزان بدان اشاره کردند؛ اینکه پارسی جو می تواند در ارتباط با درخواست دانش آموز نتایج بیشتری بازیابی کند، به گونه ای که دانش آموز می تواند به اندازه ای که نیاز دارد اطلاعات به دست آورد. همچنین، دانش آموزان امکانات و سرویس های مختص پارسی جو، و ویژگی های صفحه ی نخست آن را از نکات مثبت این موتور جستجو برشمردند.

    اصالت و ارزش: 

    تحقیقاتی که تاکنون درزمینه عملکرد موتورهای جستجوی فارسی توسط پژوهشگران ایرانی انجام گرفته است، همگی از نوع کمی بوده و در آن ها بیشتر جنبه های فنی موردبررسی قرار گرفته اند و عوامل غیر فنی تاثیرگذار در استفاده از این موتورهای جستجو در آن ها مورد غفلت واقع شده اند. لذا در این پژوهش کیفی، سعی بر آن است به شناسایی نقاط قوت موتور جستجوی ایرانی «پارسی جو» از دیدگاه دانش آموزان پرداخته شود.

    کلیدواژگان: مشوق ها، موتور جستجوی ایرانی، موتور جستجوی پارسی جو، دانش آموزان
  • صالح رحیمی*، فرامرز سهیلی، هدا زارعی، فاطمه رحیمی صفحات 83-96
    هدف

    هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه رفتار شهروندی سازمانی با عملکرد شغلی کتابداران کتابخانه های عمومی استان ایلام است.

    روش

    روش پژوهش حاضر به لحاظ هدف از نوع کاربردی و به لحاظ نحوه ی گردآوری داده ها از نوع توصیفی و همبستگی است که به روش پیمایشی انجام شده است. ابزار مورداستفاده، پرسشنامه استاندارد رفتار شهروندی سازمانی پودساکوف و همکاران (1990) و پرسشنامه استاندارد عملکرد شغلی پاترسون (1970) است. جامعه آماری شامل کتابداران استان ایلام در سال 1402 بود که با در نظر گرفتن سه متغیر پیش بین و سطح اطمینان 95/0، توان آزمون 90/0 و حداقل اندازه اثر، با نرم افزار G*Power حداقل نمونه موردنیاز 99 نفر است که با در نظر گرفتن 5 درصد حجم نمونه اضافه درنهایت 103 نفر وارد تحلیل شد.

    یافته ها

    بین نوع دوستی، فضیلت مدنی کتابداران و عملکرد شغلی آن ها و همچنین بین احترام و تکریم کتابداران و عملکرد شغلی آن ها، رابطه ی معنی داری وجود دارد. اما، بین وظیفه شناسی و جوانمردی کتابداران و عملکرد شغلی آن ها رابطه ی معنی داری مشاهده نمی شود. نتایج رگرسیون چندگانه حاکی از آن است که متغیرهای نوع دوستی و فضیلت مدنی و احترام و تکریم، بر عملکرد شغلی تاثیر معنی داری دارد.

    نتایج

    توجه به شهروندان در نظام مردم سالار رو به افزایش است، سازمان ها نمی توانند بدون اینکه اعضای آن ها در نقش شهروندان خوب در بروز تمام رفتارهای مثبت حضور داشته باشند، به مسیر خود ادامه دهند. اکنون که وظیفه شهروندان سازمانی به عنوان ارزش های سازمان تایید شده است، رفتار آن ها هم می تواند بسیار مهم تلقی شود. بنابراین لازم است که رفتار شهروندی سازمانی کتابداران کتابخانه های استان ایلام هرچه بیشتر بهبود یابد تا عملکرد شغلی آن ها نیز بهبود بیابد.

    اصالت و ارزش:

     نوآوری این پژوهش، بررسی تاثیر رفتار شهروندی سازمانی بر عملکرد شغلی کتابداران و تاکید بر اهمیت این رابطه در ارتقای عملکرد حرفه ای است. از این رو نتایج این پژوهش می تواند بینش های ارزشمندی برای مسئولان فرهنگی، مدیران کتابخانه های عمومی و سیاست گذاران ارائه کند.

    کلیدواژگان: رفتار شهروندی سازمانی، کتابدار، کتابخانه عمومی، استان ایلام، عملکردشغلی
  • عباس دولانی*، لیلا رسولی قطورلار، امیر غائبی صفحات 97-123
    هدف

    هدف از پژوهش حاضر تعیین شاخص های آلتمتریکس مقالات نشریات پزشکی ایرانی نمایه شده در پایگاه اطلاعاتی پاب‏مد در شبکه های اجتماعی علمی است.روش شناسی : این پژوهش از نوع کاربردی با رویکرد علم سنجی و با استفاده از شاخص های  آلتمتریکس انجام شده است. جامعه آماری موردمطالعه در این پژوهش 75 نشریه پزشکی ایرانی که سال 2018 در پایگاه اطلاعانی پزشکی پاب مد نمایه شده است را شامل می شود. در این پژوهش ابزار بوکمارکلت که به صورت رایگان در سایت موسسه آلتمتریکس موجود بوده مورداستفاده قرارگرفته است.

    یافته ها

    یافته ها نشان می دهد (23) درصد از مقالات که حداقل یک بار در شبکه های اجتماعی علمی به آن ها اشاره شده است، دارای نمره آلتمتریک بوده اند. میانگین استنادی مقالاتی که نمره آلتمتریک دریافت کرده اند (91/2) بوده است. میانگین آلتمتریکس کل مقالات (6/0) نسبت به میانگین استنادی کل مقالات (6/1) نشان می دهد. شبکه های اجتماعی توییتر با حضور 1036 (21 درصد) مقاله و مندلی با 935 (19 درصد) مقاله بیشتر موردتوجه بوده است.

    نتایج

    پوشش آلتمتریک مقالات نشریات پزشکی ایرانی نمایه شده در پایگاه اطلاعاتی پاب مد از سطح قابل قبولی برخوردار است. با توجه به وجود رابطه معنا دار و مثبت میان تعداد استنادات دریافتی و نمره آلتمتریک، مدل رگرسیون در خصوص تاثیر حضور در رسانه های اجتماعی بر استناد نشان داد که شاخص حضور مقالات در رسانه های اجتماعی توانایی پیش بینی شاخص استناد را دارد.

    اصالت و ارزش:

     مقاله حاضر به بررسی آلتمتریکس مقالات حوزه علوم پزشکی نمایه شده در یکی از معتبرترین پایگاه های اطلاعاتی حوزه پزشکی بوده و شاخص های اندازه گیری شده در اغلب شبکه های اجتماعی علمی صورت پذیرفته است.

    کلیدواژگان: علم سنجی، شبکه اجتماعی علمی، رسانه های اجتماعی، آلتمتریکس، نشریات حوزه علوم پزشکی
|
  • Karim Hanafi Niri *, Robabeh Pourjabali, Mahboube Babaei Pages 1-22
    Purpose

    The Purpose of this study is to construct a model that identifies the components of the knowledge-based economy in order to promote its development through insights from experts.

    Methodology

    This qualitative research employs a thematic analysis approach with a focus on professors, experts, and individuals knowledgeable about the subject. A total of 52 participants were selected using purposeful sampling and data was collected through semi-structured interviews.

    Findings

    Initially, 1,535 codes were extracted, leading to 353 codes in the subsequent stage, and further refined to 42 secondary codes during the central coding phase. Ultimately, nine main codes were derived in the selective coding stage.

    Conclusion

    Emphasizing the importance of a knowledge-based economy can enhance productivity, foster economic prosperity, and facilitate the creation and growth of knowledge-based enterprises. Such emphasis can also boost competitiveness, innovation, and success in global markets, ultimately leading to improved standards of living and sustainable development.

    Value: 

    This research offers insight into the role of a knowledge-based economy in driving knowledge-based development within the country.

    Keywords: Knowledge-based Development, Knowledge-based Economy, Knowledge, Technology Policy-Making, Smart Businesses, Knowledge Markets
  • Azam Kazemi, MohammadReza Farhadpoor * Pages 23-42
    Purpose

    This study aims to explore the role of knowledge inertia in shaping the connection between organizational learning capability and organizational innovation.

    Methodology

    The research employed an analytical survey approach, with a sample size of 223 out of 350 employees from Amirul-Mominin Ahvaz Hospital selected using Cochran's formula. Data was gathered through a questionnaire with established validity based on previous studies (18 questions by Yavas & Celik (2020) for organizational learning capability (α = 0.853), 27 questions by Calik, Calisir & Cetinguc (2017) for organizational innovation (α=0.879), and 14 questions by Liao, Fei & Liu (2008) for knowledge inertia (α=0.826)). Statistical analysis was conducted using SPSS 24 and Amos software.

    Findings

    Results indicated that organizational learning capability (mean = 3.27), organizational innovation (mean = 3.23), and knowledge inertia (mean = 2.20). The study confirmed a significant impact of organizational learning capability on organizational innovation (β=0.85, t-value=12.814), with knowledge inertia playing a negative moderating role in this relationship (β=-0.207, t-value=-2.168).

    Conclusion

    While organizational learning capability positively influences organizational innovation, the presence of knowledge inertia acts as a barrier, inhibiting the full utilization of knowledge assets.Value: Understanding and addressing knowledge inertia can enhance organizational innovation efforts, unlocking the potential for value creation through effective knowledge utilization.

    Keywords: Knowledge Inertia, Organizational Learning, Organizational innovation
  • Hadis Heidari, Gholamreza Heidari *, Mahmoud Moradi Pages 43-60
    Purpose

    The purpose of this study was to examine the usage status of studying on virtual social networks among undergraduate students at Razi University.

    Methodology

    The research utilized a descriptive and correlational method. The statistical population included all undergraduate students at Razi University in Kermanshah for the academic year 2020-2021, totaling 7774 individuals. A sample size of 366 people was determined using Cochran's formula.

    Findings

    Data analysis revealed that the utilization rate of virtual social networks by undergraduate students at Razi University is above average and at a high level. The research indicated that the use of virtual social networks positively and significantly impacts the academic and non-academic study habits of Razi University students.

    Conclusion

    The results suggest that social networks influence students' study habits, with challenges such as slow internet speed, high costs, printing issues, lack of familiarity with sites, and filtering obstacles. Virtual social networks offer benefits such as increased access to reading materials like newspapers, books, magazines, and various websites.

    Value: 

    This study aims to enhance students' study levels and improve their study habits, providing valuable insights for university officials.

    Keywords: Virtual social networks, Study Rate, Students of Razi University
  • Zeinab Taheri, Faegheh Mohammadi *, Firooz Mahmoodi Pages 61-81
    Purpose

    The primary Purpose of this study is to explore the motivating factors behind students' utilization of the Iranian search engine "Parsijoo."

    Methodology

    Employing a qualitative approach, this research utilized the phenomenological method. Data collection was carried out through semi-structured interviews with a sample of 16 eighth-grade female students from public schools in Tabriz city, selected using purposeful snowball sampling until theoretical saturation was achieved. Data analysis was conducted using Glaser and Straus's coding method to ensure validity and reliability through frequent review and matching.

    Findings

    The study revealed that students are drawn to using the "Parsijoo" search engine due to its ability to retrieve various types of documents, excellent performance in service delivery, and alignment with national culture.

    Conclusion

    Students identified the extensive results provided by "Parsijoo," particularly in academic matters, as a key advantage. They also appreciated the engine's capability to efficiently retrieve all file types and present relevant outcomes. Furthermore, students highlighted the unique features and services offered by "Parsijoo" as contributing positively to their user experience.

    Value: 

    Promoting education and awareness is crucial in encouraging students to engage with native search engines. To foster lasting usage among this demographic, ongoing evaluations must be conducted on these platforms based on practical experiences, case studies, and user feedback. Conducting qualitative studies like the one presented here can offer valuable insights for enhancing the effectiveness and quality of native search engines.

    Keywords: Incentives, Iranian search engine, Parsijoo search engine, students
  • Saleh Rahimi *, Faramarz Soheily, Hoda Zarei, Fatemeh Rahimi Pages 83-96
    Purpose

    The purpose of this study was to investigate the relationship between organizational citizenship behavior and job performance among public librarians in Ilam province.

    Methodology

    The methodology applied for this research was descriptive and correlational in nature, with data collected through survey methods. Utilizing the organizational citizenship behavior questionnaire developed by Podsakoff et al. (1990) and the job performance questionnaire by Paterson (1970), the study focused on the librarians in Ilam province in 2023. With three predictor variables considered, a confidence level of 0.95, test power of 0.90, and G*Power software indicating a minimum required sample size of 99 individuals, a total of 103 participants were included in the analysis after accounting for an additional 5% sample volume.

    Findings

    The findings revealed significant relationships between altruism and civil virtue among librarians, as well as associations between respect for librarians and their job performance. However, no significant correlations were found between conscientiousness or chivalry and job performance.

    Conclusion

    In democratic systems, increasing attention is being placed on citizen participation. Active engagement from organizational members as good citizens is crucial for fostering positive behaviors within an organization. Recognizing organizational citizens as valuable resources, their behavior plays a key role in overall success. This study highlights the positive link between organizational citizenship behavior and librarian performance in Ilam province.

    Value: 

    This study adds to the existing literature by examining the impact of organizational citizenship behavior on librarian job performance and underscores the importance of this relationship in enhancing professional performance. The results can offer valuable insights for cultural officials, public library managers, and policymakers seeking to motivate library staff effectively.

    Keywords: Organizational citizenship behavior, Librarian, Public Library, Ilam Province, Job performance
  • Abbas Doulani *, Layla Rasouli Ghotorlar, Amir Ghaebi Pages 97-123
    Purpose

    The aim of this study is to explore the articles included in the Altmetric index of Iranian medical journals that are listed in the PubMed database within scientific social networks.

    Methodology

    This applied research utilized a survey methodology and a scientometric approach based on altmetric indicators. The statistical population for this study comprised all medical articles from 2018 available in the PubMed medical database. Data collection was facilitated through the use of the bookmarklet tool, which is accessible for free on the Altmetrics Institute website.

    Findings

    The results revealed that 23% of the articles mentioned at least once on social networks received an altmetric score. The average citation count for articles with an altmetric score was 2.91. The altmetric average for all articles was 0.6 compared to the average citation count of 1.6, indicating that articles received roughly a single citation for every altmetric score. Among social networks, Twitter was the most popular with 1036 articles (21%), followed closely by Mendeley with 935 articles (19%).

    Conclusion

    The coverage of altmetrics for articles in Iranian medical journals listed in the PubMed database was found to be satisfactory. The study also highlighted a significant and positive correlation between the number of citations received and the altmetric score, suggesting that articles with higher citation counts were also more frequently discussed on social networks.

    Value: 

    This article provides insights into the altmetrics of medical science articles indexed in a reputable medical database, with the measured indicators relevant for use in various scientific social networks.

    Keywords: Altmetrics, Scientometrics, Medical Journals, Social-Scientific Networks, Social-Scientific Media