آرشیو دوشنبه ۱ آبان ۱۳۸۵، شماره ۱۰۸۶
مسکن و عمران
۲۴

عزم جدی شهرداری تهران در برخورد با تخلفات تغییر کاربری

مدیر کل امور اجرایی کمیسیون های ماده 100 از عزم جدی شهرداری تهران در برخورد با تخلفات ساخت و ساز در پایتخت با هدف کاهش و کنترل ساخت و سازهای غیر مجاز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برخورد با تغییر کاربری های غیر قانونی و تجاوز به حریم در ساخت و سازها از جمله این موارد است.

مهندس سید صلاح الدین متقی در گفت وگو با سما، با اشاره به برپایی همایش برخورد با تخلفات ساختمانی که قرار است در تاریخ 6 آبان امسال برگزار شود، افزود: هدف از برپایی این همایش این است که بتوانیم مردم و به خصوص سازندگان را به لحاظ نگرشی و فکری به سمتی سوق دهیم که متوجه شوند بروز تخلفات ساختمانی هم برای خودشان و هم جامعه عواقب نامطلوبی دارد.

وی با تاکید بر اینکه اغلب پرونده هایی که مراجعه ارباب رجوع را به همراه دارد، به دلیل عدم آشنایی به ضوابط و مقررات است، تصریح کرد: نگاه ما به پروژه برخورد با تخلفات ساختمانی نگاهی ملی است.

مدیرکل امور اجرایی کمیسیون های ماده 100 شهرداری تهران با تاکید بر اینکه از بدو تاسیس این اداره تا کنون 305هزار پرونده تخلفات ساختمانی در تهران ثبت شده است گفت: از بین این تعداد همگی محکوم به تخریب نشده، بلکه بنا به تشخیص و رای اعضای کمیسیون وی‍ژه یکسری حکم تخریب، یکسری محکوم به توقف مراحل ساخت و ساز و برای گروه دیگر رای پرداخت جریمه صادر شده است.

متقی تاکید کرد: این در حالی است که از این 305هزار پرونده تخلفات ساختمانی شناسایی شده حدود 10هزار پرونده در سال جاری ثبت شده که عمده تخلفات آنها تجاوز به حریم و تغییر کاربری بوده است. وی افزود: تعداد زیادی از پروژه هایی که بدون مجوز و در محدوده حریم و حتی در برخی موارد با مجوز در حال احداث بوده اند، تا تعیین تکلیف نهایی در مراحل مختلف احداث متوقف شده است که عمده این ساخت و سازها در شمال تهران و در ساختمان های چهار و پنج طبقه ای بوده است.