آرشیو شنبه ۲ دی ۱۳۸۵، شماره ۱۲۹۱
فرهنگ و هنر
۲۰

جزئیات سفر مارکز به ایران اعلام شد

«گابریل گارسیا مارکز» در مدت اقامت خود در ایران به شهر های فرهنگی ایران سفر کرده و با شخصیت های فرهنگی و ادبی به دیدار و گفت وگو خواهد پرداخت.

به گزارش مهر در حال حاضر اکیپی ویژه در ایران مشغول انجام برنامه ریزی سفر مارکز است.

به گفته وابسته فرهنگی یکی از سفارتخانه های خارجی، در مرحله نخست باید دید که وزارت امور خارجه ایران به آقای مارکز ویزا می دهد یا خیر و مرحله بعد تهیه بلیت است، برای دعوت از آقای مارکز از چند ماه قبل مکاتباتی با ایشان انجام شد و بعد از اینکه پاسخ مثبت وی را دریافت کردیم کار را آغاز کردیم.

وی در مورد نهاد و مرکز دعوت کننده از «مارکز» برای سفر به ایران گفت: این سفر با دعوت هشت سفارتخانه خارجی مقیم تهران و با همکاری و هماهنگی برخی نهادهای ادبی کشور ایران انجام پذیرفته است و هم اکنون این سفارتخانه ها و بنیاد ادبی ایران مشغول تدارک برنامه های این سفر هستند. سفر مارکز در پایان فروردین ماه سال 86 و برای زمانی در حدود یک هفته تدارک دیده شده است، اما با توجه به کهولت سن مارکز و اتفاقات پیش بینی نشده یی که ممکن است رخ دهد تا پانزده روز مانده به این سفر جزئیات دیگری در خصوص آن اعلام نمی شود. وی با رد هرگونه شایعه در خصوص دیدار مارکز با شخصیت های رده بالای سیاسی ایران افزود: اخباری که پیش از این در برخی از رسانه ها در مورد دیدار مارکز با شخصیت های رده بالای سیاسی کشور ایران منتشر شده به هیچ وجه صحت ندارد و تاکنون هیچ برنامه یی در این خصوص تنظیم نشده است. وی تصریح کرد: در این سفر، ملاقات با اهالی فرهنگ و نخبگان فرهنگی و ادبی کشور تدارک دیده شده که در تهران و شیراز و سایر شهرهایی که وی به آنجا سفر می کند، صورت می گیرد.

مارکز قرار است در مدت اقامت خود در ایران از شهرهای فرهنگی ایران مانند اصفهان و شیراز بازدید کند. وی در مدت سفر خود به ایران در کنفرانسی ادبی با حضور نمایندگان رسانه ها حضور پیدا کرده و به پرسش های احتمالی پاسخ می دهد.