آرشیو شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۴۵
اخبار داخلی
۴

امام جمعه موقت قم: شرکت مردم در راهپیمایی 22 بهمن دشمنان اسلام را ناکام می کند

قم - خبرگزاری جمهوری اسلامی:امام جمعه موقت قم بر ضرورت حضور گسترده مردم مسلمان و متدین ایران اسلامی در راهپیمایی باشکوه 22بهمن تاکید کرد.

آیت الله جوادی آملی، در خطبه های نماز جمعه قم افزود: شرکت گسترده مردم، احزاب و گروه ها در این راهپیمایی و حمایت از نظام جمهوری اسلامی، توطئه های دشمنان اسلام را ناکام خواهد گذاشت.

وی یادآور شد: مردم مسلمان ایران روز 22 بهمن همچون گذشته به صحنه آمده و بار دیگر حمایت خود را از نظام جمهوری اسلامی به جهانیان نشان می دهند.

آیت الله جوادی آملی گفت: شعارهایی در حمایت از فن آوری صلح آمیز هسته ای و وحدت شیعه و سنی و جلوگیری از تفرقه در میان مسلمانان باید مورد توجه راهپیمایان قرار گیرد.خطیب جمعه قم با گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر، پیروزی انقلاب اسلامی را مرهون نهضت حسینی دانست و افزود: پیروزی های ملت مسلمان ایران در صحنه های مختلف، از جمله جنگ تحمیلی و پیشرفت های انجام شده، نشات گرفته از قیام عاشورا بوده است. وی ادامه داد: ما باید فرهنگ عاشورا را بیش از پیش در جامعه تبیین کرده و در جهت حفظ ارزش های اسلامی تلاش گسترده کنیم.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به تقارن دهه فجر انقلاب اسلامی با ماه محرم، حفظ شئونات این ماه را بر همگان لازم دانست.وی افزود: نباید کارهایی در این ماه صورت گیرد که عواطف مذهبی این ملت آسیب ببیند.

خطیب جمعه قم یادآور شد: ما مدیون عاشورا و قیام امام حسین(ع) هستیم و باید راه و اهداف نهضت حسینی را برای مردم جامعه بیان کنیم.