آرشیو سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۶۴۴
اجتماعی
۴

بازسازی 500 هکتار فضای سبز بهشت زهرا برای رفاه زائران

گروه اجتماعی 500هکتار از فضای سبز بهشت زهرا برای استفاده زائران حرم مطهر در هجدهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بازسازی شد.

محمود رضاییان شهردار حرم حضرت امام (ره) در گفت وگو با خبرنگار ستاد ارتحال حضرت امام (ره) اظهار داشت: همه فضای سبز بهشت زهرا بازنگری و مشکلات موجود به طور کامل برطرف شده است. فضای اطراف حرم مطهر حضرت امام (ره) به 4 قسمت تقسیم شده است و در هر بخش دو پارک ساخته شده که آماده بهره برداری است.

رضاییان افزود: افزون بر سرویس های بهداشتی موجود، تعدادی سرویس های صحرایی نیز در بخش شمالی اتوبان تعبیه شده است؛ 140 هکتار فضا در قالب پارکینگ به بخش غربی حرم نیز اختصاص داده شده است تا خودروهای مسافرانی که از نقاط مختلف کشور برای شرکت در مراسم می آیند، با هماهنگی راهنمایی ورانندگی در محل های تعیین شده، مستقر شوند.

شهردار حرم حضرت امام (ره)گفت: 48 ساعت قبل از آغاز مراسم، نمایندگان استان ها برای معرفی افرادی که قرار است بر مکان پارک خودروهای هر استان نظارت کنند، در ستاد مرکزی گردهم می آیند. هیچ استانی با اختیار خود مجاز به تعیین محل پارک اتوبوس ها نیست و این کار از قبل با هماهنگی و نظارت ماموران راهنمایی و رانندگی صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که فضای پارکینگ ها درمقایسه با سال قبل 14 هکتار افزایش یافته، گفت: 10 پارکینگ درحرم مطهر برای پارک خودروهای زائران آماده شده است، 30 ایستگاه صلواتی هم در فضایی با وسعت بیش از 30هزار مترمربع در محدوده حرم مطهر برپا می شود و 22 منطقه تهران بزرگ با همکاری شهرداری ها به زائران غذا و نوشیدنی های خنک می دهند.