آرشیو چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۱۶۲۶
آی تی
۱۲

کاربران آنلاین هدف اصلی حملات اینترنتی

استفاده از روش های مکمل حفاظتی و اطمینان از عدم فعالیت کدهای مخرب حین استفاده از خدمات بانکی، موثرترین راهکار در تامین امنیت کاربران وب محسوب می شود. اطلاعات دریافت شده از یک سامانه جدید امنیتی با عنوان Collective Intelligence نشان می دهد که نوع خاصی از کدهای مخرب، متعلق به خانواده بزرگ تروژان های Banker، با چهار برابر رشد نسبت به ماه های نخستین سال 2007 میلادی، کاربران خدمات آنلاین بانک ها و موسسات مالی اعتباری را بیش از پیش تهدید می کند. تروژان های Banker، نرم افزارهای مخربی هستند که تنها به منظور سرقت اطلاعات مالی کاربران رایانه، طراحی و در شبکه جهانی وب منتشر می شوند.

این نوع از تروژان ها، به علت نوع و ماهیت خاص خود، دسترسی غیرمجاز به شماره حساب ها، ریزاطلاعات بانکی، رمزهای عبور و حتی هویت حقیقی یا حقوقی افراد را برای مجرمان اینترنتی فراهم می سازند.

بنا بر اعلام شرکت امنیتی Panda Security تنها گزینه موثر در دفع حملات مخرب این تروژان ها، استفاده از روش های امنیتی مکمل و مبتنی بر وب است که ردیابی، شناسایی و تحلیل بدافزارهای رایانه یی و نیز طبقه بندی انبوهی از اطلاعات امنیتی را به شکل خودکار، سریع و دقیق اجرا می کنند. لابراتوارهای امنیتی این شرکت نیز به مشتری های خدمات بانکی آنلاین توصیه کرده است قبل از انجام هرگونه فعالیت بانکی یا تبادل اطلاعات حساس در اینترنت، استفاده از روش های مکمل امنیتی به منظور غیرفعال کردن هرگونه کد مخرب و افزایش استحکام لایه های حفاظتی، عدم انجام هرگونه فعالیت مشکوک در اینترنت نظیر باز کردن نامه های ناشناس، اجرای لینک های نامطمئن یا دانلود فایل های مخرب و همچنین ترمیم و حذف حفره های امنیتی موجود در نرم افزارهای کاربردی را از یاد نبرند. کاربران برای اطلاع از آخرین وضعیت جهانی امنیت اطلاعات و نیز دریافت نرم افزارهای رایگان ضدویروس می توانند به آدرس www.infectedornot.com مراجعه کنند.