آرشیو سه‌شنبه ۵‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۲۳۶۴
اقتصاد
۴

بهبهانی:وزارت راه را با 700 میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم

گروه اقتصاد: وزیر راه و ترابری 3 هفته پس از رای اعتماد مجلس به وی و در بیان برنامه های خود برای اداره این وزارتخانه گفت: وزارت رفاه و ترابری را با 700 میلیارد تومان بدهی و برنامه و بودجه بسته شده تحویل گرفتم.

حمید بهبهانی در نخستین نشست با خبرنگاران، آغاز مجدد طرح آزادراه تهران شمال را از مهمترین برنامه های وزارت راه و ترابری اعلام کرد و افزود: تکمیل راه آهن اصفهان شیراز و بم زاهدان تا آخر امسال، تکمیل راه آهن اراک ملایر و نظامیه میاندشت از دیگر اولویت های این وزارتخانه است.

وی با اشاره به بازدید از برخی زیرمجموعه ها و طرح های نیمه تمام وزارت راه و ترابری از جمله فرودگاه های امام خمینی(ره) و مهرآباد، آزادراه تهران شمال و طرح میانگذر ارومیه و طرح توسعه بندر چابهار گفت: آزادراه تهران شمال 17 سال و میانگذر ارومیه بیش از 25 سال سابقه دارد.

بهبهانی تاکید کرد: تلاش می کنیم بخش هایی از آزادراه تهران شمال تا 4 سال و باند رفت میانگذر ارومیه بزودی به بهره برداری برسد.

وزیر راه و ترابری درباره تامین منابع مالی برای اجرای طرح های عمرانی گفت: قرار بود تا 5 سال، سالانه 6 هزار میلیارد تومان از محل لایحه مدیریت سوخت به توسعه بخش حمل و نقل بویژه ریلی کمک شود که امسال 1600 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

بهبهانی جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی را راهکار تامین منابع برای اجرای طرح ها اعلام کرد و گفت: اخیرا نیز قراردادی به ارزش یک میلیارد و 800 میلیون یورو با یک شرکت اروپایی برای ساخت 150 کیلومتر راه آهن در شمال شرق کشور امضا شده است.

وی با اشاره به توان بالای پیمانکاران داخلی در اجرای طرح های عمرانی گفت: فقط در آزادراه تهران شمال در حالی که پیمانکار چینی عملکرد رضایت بخشی نداشته است، سخت ترین تونل ها را پیمانکار داخلی در دست ساخت دارد.

وزیر راه و ترابری همچنین در خصوص راهکار های افزایش ترانزیت از کشور نیز گفت: زیرساخت ها تا حدی مناسب است و سعی می شود با هماهنگی بیشتر میان نهاد های دست اندرکار ترانزیت کشور به جایگاه شایسته برسد.