آرشیو یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۱
حوادث
۱۵

ازدواج با جناب قورباغه

ازدواج 2 دختر بچه با قورباغه ها، بار دیگر نام هندی های خرافاتی را بر سر زبانها انداخت.

به گزارش ایسکانیوز 2 دختر 7 ساله که «وگنسواری» و «ماسیاکانی» نام دارند با پوشیدن ساری قرمز و سنتی هند در دهکده «ویلو پورام» با قورباغه های نر ازدواج کردند.

این جشن، هر 100 سال یک بار برگزار می شود و بخشی از سنت دیرینه خرمن کوبی «پونگال» است.

مردم خرافاتی «ویلوپورام» معتقدند ازدواج دختران دهکده با قورباغه ها، آنان را یک قرن از شیوع بیماری های مرگبار درامان نگه می دارد.

هزاران روستایی فاصله 250کیلومتری را برای رفتن به معبد در حالی پیمودند که 2 عروس خردسال با طناب بلندی از گل به گردن قورباغه ها وصل شده بودند. در طول جشن، عابدان هندو با صدای بلند دعا خواندند. همچنین عابد بزرگ پیش از چرخیدن به دور آتش، شال عروس را به شال داماد گره زد و آنها را قورباغه و همسر، نامید!

ریشه این جشن عجیب به افسانه الهه ای به نام «شیوا» برمی گردد که او پس از دعوا با «پاواراتی» خود را به شکل قورباغه درمی آورد و می گریزد. به باور مردم هند «شیوا» آن قدر گریه می کند که یک بیماری عجیب در دهکده شایع می شود.

زمانی که مردم از «پاواراتی» کمک می خواهند، ساکنان دهکده را برای پیدا کردن «شیوا» می فرستد تا از او بخواهند ازدواج کند. پس از آن که «شیوا» درخواست مردم را می پذیرد «پاواراتی» خود را به شکل دختری جوان و ناشناس درمی آورد. بعد از ازدواج، بار دیگر هر دو به الهه تبدیل می شوند و بیماری هم خود به خود از بین می رود.