آرشیو یکشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۶۷۷۸
اقتصادی
۴

معاون وزیر کشاورزی:مدیریت آب درکشورمان باید کشاورزی محور باشد

معاون آب، خاک و صنایع وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: باید مدیریت آب در کشور کشاورزی محور و مدیریت کشاورزی نیز باید آب محور باشد.

دکتر فرید اجلالی دیروزدر نشستی با خبرنگار ان با تاکید بر اینکه در کشوری خشک همچون ایران که کشاورزی یک اصل است باید آب با محوریت کشاورزی مدیریت شود، ادامه داد: اگر سدی در کشور ساخته می شود باید در خدمت کشاورزی باشد و البته از آن برق نیز گرفته شود ولی متاسفانه در حال حاضر این گونه نیست و بیشتر برق آبی در محوریت است.

وی با تاکید بر اینکه باید سرمایه گذاری در بخش آب و خاک افزایش یابد، افزود: با اختصاص یک بودجه 5 میلیارد تومانی در بخش آب و خاک به یک راندمان آبیاری معقول در پایان برنامه پنجم خواهیم رسید. معاون وزیر جهادکشاورزی به طرح افزایش بهره وری بخش کشاورزی اشاره و اذعان کرد: در بحث آب و خاک با این طرح کاملافعال عمل کردیم و محتوای این طرح در این بخش آن چیزی است که ما مطرح کردیم.

وی با بیان اینکه در یک کشور قانونمند به ازای هر 001 لایحه باید یک طرح داشته باشیم، افزود: معمولاباید طرح های مجلس کم و لوایح آن زیاد باشد و چنانچه دولت به مشکلات اجرایی برخورد می کند باید آن را به صورت لوایح داخل مجلس ببرد ولی با این وجود با مواردی که درطرح افزایش بهره وری مرتبط با این بخش مطرح شده کاملاموافق هستیم و مطابق با نظر ماست.

اجلالی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه ظرفیت انبارداری بخش کشاورزی کشورمان از 01میلیون تن به 02 میلیون تن افزایش می یابد، افزود: در زمینه سورتینگ، انبار و تکنولوژی های نوین نیاز کمی داریم چرا که 59 میلیون تن کارخانجات اولیه و ثانویه در کشور داریم بنابراین ظرفیت های مناسبی درکشور وجود دارد و تنها مشکل در بخش صنایع تبدیلی متمرکز شدن صنایع تبدیلی در مراکز مصرف وشهرهای بزرگ است ضمن اینکه برخی صنایع کشورمان قدیمی و از مصرف انرژی بالایی برخوردار هستند.