آرشیو شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۸، شماره ۴۳۶۲
بین الملل
۲۳

همزمان با ورود گزارش گلدستون به شورای امنیت رقم خورد

قطعنامه مجمع عمومی علیه تخریب محیط زیست فلسطینیان به دست صهیونیست ها

گروه بین الملل – در ساعاتی که گزارش قاضی ریچارد گلدستون از جنایات ارتش اسرائیل در غزه روی میز شورای امنیت قرار گرفت، مجمع عمومی سازمان ملل پیش نویس قطعنامه ای را به تصویب رساند که طبق آن از رژیم اسرائیل خواسته می شود به هرگونه استثمار، تهی کردن و تخریب منابع طبیعی در مناطق اشغال شده فلسطین پایان دهد. این قطعنامه با 152 رای موافق، 9 رای مخالف و سه رای ممتنع به تصویب رسید. علاوه بر خود رژیم صهیونیستی چند جزیره کوچک مستعمره امریکا شامل میکرونزی، فیجی، جزایر مارشال، نائورو و پالائو در کنار امریکا، استرالیا و کانادا به این قطعنامه رای منفی دادند. مفاد این قطعنامه به گونه ای بود که این بار هلند، فرانسه و انگلیس هم به آن رای دادند. قطعنامه از رژیم اسرائیل خواست همزمان از تخریب تجهیزات از قبیل خط پمپ های آب و شبکه های بهینه سازی اجتناب کند.

قطعنامه بر این امر نیز تاکید کرده است که ساختن دیوار

نژاد پرستانه به دور شرق بیت المقدس نقض قوانین بین المللی و محروم نمودن جدی مردم فلسطین از بهره برداری از منابع طبیعی شان می باشد. در این حال خبرگزاری فرانسه از نابلس گزارش داد صهیونیست های شهرک نشین چندین اصله درختان زیتون فلسطینیان را ریشه کن کردند.از سوی دیگر، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل، روز پنجشنبه گزارش ریچارد گلدستون رئیس کمیته حقیقت یاب سازمان ملل درخصوص جنگ نوار غزه را به شورای امنیت ارجاع داد. ریاض منصور نماینده فلسطین در سازمان ملل نیز از عبدالسلام التریکی رئیس مجمع عمومی سازمان ملل و بان کی مون خواست تمامی اقدامات لازم را در جهت اجرای این گزارش انجام دهند.

انتخابات فلسطین به تعویق افتاد

کمیته مرکزی انتخابات فلسطین به «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، اعلام کرد که توانایی اجرای انتخابات ریاستی و پارلمانی که قرار بود 24 ژانویه برگزار شود را ندارد.دکتر «حنا ناصر» رئیس این کمیته در گفت وگویی مطبوعاتی در رام الله اظهار داشت: این کمیته با رهبران جنبش حماس و «عزیز الدویک» رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین نشست داشته و به شنیدن دلایل آنها درباره علت عدم همکاری جهت اجرای انتخابات در غزه پرداخته است. ناصر همچنین به این مطلب اشاره داشت که تاکنون از جانب رژیم صهیونیستی پاسخی در جواب درخواستشان جهت اجرای انتخابات در قدس دریافت نکرده اند.