آرشیو پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۵۹
اخبار خارجی
۱۶

نماینده مجلس عراق فاش کرد نشست محرمانه بعثی ها در کشورهای همسایه برای ناامن کردن عراق

یک نماینده مجلس عراق فاش کرد عناصر بعثی برای ایجاد ناامنی و اختلال در روند برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور، نشست های محرمانه برگزار کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «علی الادیب» گفت: عناصر بعثی و صدامی اخیرا در پایتخت های کشورهای همسایه نشست هایی را برگزار کرده اند، تا نحوه تاثیرگذاری بر روند سیاسی عراق، به شکست کشاندن انتخابات و ایجاد ناامنی در این کشور را بررسی کنند. وی نام کشوری را ذکر نکرد.

ادیب افزود: بعثی ها در این نشست های محرمانه همچنین، نحوه انجام یک کودتای پارلمانی و ورود عناصر صدامی به پارلمان بعدی عراق، در صورت ناکام ماندن در مختل کردن روند انتخابات آینده را بررسی کرده اند.

این نماینده پارلمان عراق خواستار هوشیاری تمام گروه های سیاسی، امنیتی و تدوین طرح های امنیتی و اطلاعاتی لازم برای ناکام گذاشتن این توطئه چینی ها شد.

پیش از این نیز «نوری مالکی» نخست وزیر عراق، از ائتلاف پنهان میان حزب بعث و القاعده با حمایت برخی از کشورهای منطقه، برای تاثیرگذاری بر جریانات سیاسی در این کشور پرده برداشته بود.برخی منابع آگاه نیز اعلام کرده اند یک طرح محرمانه با همکاری سازمان القاعده در یمن و بعثی های ساکن «صنعا» تدوین شده تا با همکاری برخی کشورهای همسایه، تعدادی از افراد برای انجام عملیات انتحاری در عراق، که در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی است، وارد این کشور شوند.

انتخابات پارلمانی عراق هشت مارس آینده (16 اسفند) برگزار خواهد شد.

در این حال، به گزارش خبرگزاری فارس، «جلال طالبانی»، رئیس جمهور عراق، اظهارات «ظافر العانی»، رئیس بزرگترین فراکسیون اهل تسنن این کشور را به شدت محکوم کرد. العانی گفته بود: به بعثی بودن خود افتخار می کند.