آرشیو دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۲۱۰۹
استان ها
۲۳

افتتاح کارگزاری صندوق ضمانت صادرات خراسان جنوبی

محمد قربانی

دنیای اقتصاد - بیرجند – کارگزاری صندوق ضمانت صادرات خراسان جنوبی با حضور عضو هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بیرجند آغاز به کار کرد.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بیرجند در مراسم افتتاح این کارگزاری گفت: این دفتر آماده ارائه خدماتی شامل صدور بیمه نامه و ضمانت نامه های صادراتی، خدمات فنی- مهندسی برای تجار و صادرکنندگان است.

محسن احتشام افزود: این اتاق به منظور حمایت از صادرکنندگان استان و برای تسهیل در بهره مندی صادرکنندگان از امکانات و خدمات قابل ارائه صندوق ضمانت صادرات ایران، دفتر کارگزاری این صندوق را در محل اتاق فعال کرده است.

وی با بیان این که اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بیرجند نیز برای ارائه خدمات صدور بیمه نامه و ضمانت نامه های صادراتی و خدمات فنی- مهندسی در سطح گسترده آمادگی دارد، افزود: با این اقدام ضمن تسهیل در ارائه خدمات صندوق، زمینه کاهش هزینه های تردد صادر کنندگان به صندوق ضمانت صادرات ایران نیز فراهم می شود و بسیاری از مشکلات آن دسته از تجار که تاکنون نتوانسته اند از حمایت های این صندوق بهره مند شوند، برطرف خواهد شد.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بیرجند با بیان اینکه فلسفه وجودی صندوق ضمانت، ارائه یک سری مشوق های صادراتی است. وی افزود: نباید این مشوق ها را در پول خلاصه کنیم و ارائه ضمانت نامه ها و پوشش های صادراتی در زمره همین مشوق ها هستند.

وی افزود: بازرگانی موفق است که با دانش و تحقیقات به روز، اهداف و عوامل خرد خود را بر اهداف و عوامل کلان منطبق کند.

عضو هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران نیز در این مراسم گفت: صندوق با صدور ضمانت نامه های مختلف ریسک عدم بازپرداخت اعتبارات صادراتی یا عدم ایفای تعهدات قراردادی صادرکنندگان محلی یا خریداران خارجی را برای موسسات مالی، بانک ها، اعتباردهندگان داخلی و خارجی تحت پوشش قرار می دهد.

وی در ادامه به مصوبه اخیر بانک مرکزی مبنی بر در اختیار گرفتن 200 میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی به حساب صندوق ضمانت صادرات ایران اشاره کرد و گفت: این اعتبار به آن دسته از شرکت های داخلی تخصیص می یابد که برنده مناقصه های بین المللی می شوند و ضمانت نامه حسن انجام کار نیاز دارند و در واقع بانک مرکزی کار اجرایی این پرداخت را به ما منتقل کرده است.