آرشیو شنبه ۶‌شهریور ۱۳۸۹، شماره ۱۹۷۲۸
شهرستان ها
۱۱

مدیرعامل شرکت برق گلستان: فرسودگی شبکه برق گنبدکاووس تحمل بار مصرف بالای برق را ندارد

گنبدکاووس- خبرنگارکیهان:

فرسودگی شبکه برق شهرستان گنبد کاووس تحمل بار مصرف بالای برق ساکنان این شهرستان را ندارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گلستان در جلسه رسیدگی به مشکلات برق شهرستان گنبدکاووس ضمن اعلام مطلب فوق افزود: عمده مشکل برق این شهرستان فرسودگی شبکه برق این منطقه می باشد به همین منظور برای اصلاح این شبکه برنامه ویژه ای پیش بینی شده است.

«قاسم شهابی» گفت: به دلیل گرمسیری بودن این منطقه در خردادماه امسال شاهد افزایش 47 درصدی مصرف برق در این شهرستان بودیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان در خصوص صدور قبض برق این مرحله شهرستان گنبدکاووس افزود: گرمای خردادماه امسال در این منطقه سبب شده تا مردم بیش از الگوی مصرف برق استفاده کنند و با اطمینان 9/99 درصد مشکلی در محاسبه میزان برق مصرفی مشترکین وجود ندارد.

فرماندار شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه بر ضرورت تجدیدنظر در ماه های اعمال تعرفه گرمسیری شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد و گفت: با توجه به اقلیم گرم این شهرستان و گرمای بی سابقه مردم ناچار به استفاده بیشتر از وسایل سرمایشی هستند و این مصرف برق در گنبدکاووس را بسیار بالابرده است.

«غلامعلی سوسرایی» از تعدد مراجعات مردم به فرمانداری در روزهای اخیر به خاطر مشکل در پرداخت قبض برق خبرداد و خواستار مساعدت مسئولان برق در این زمینه شد.

وی با بیان اینکه اعتبار چهار میلیارد تومانی کمک شایانی به اصلاح شبکه برق شهرستان گنبدکاووس کرد، گفت: اگر این اعتبارات هزینه نمی شد به طور یقین مشکلات بزرگی در شهرستان در زمینه برق به وجود می آمد، هر چند شبکه های برق این شهرستان هنوز نیاز به تقویت دارند.