آرشیو سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۴۷۱۴
اجتماعی
۴

معاون توسعه و نیروی انسانی ریاست جمهوری

دولت بخش خصوصی را در حوزه پرستاری به میدان می آورد

معاون توسعه و نیروی انسانی ریاست جمهوری با تاکید بر حمایت جدی دولت از استانداردسازی خدمات پرستاری، گفت: این استانداردسازی موجب می شود دریافتی پرسنل بر اساس عملکرد آنها تعیین شود.

لطف الله فروزنده در همایش سراسری دستاوردهای تاریخی پرستاران ایران با تاکید بر این که بیشتر باید به تامین نیروی انسانی در آموزش پزشکی توجه شود، گفت: در حوزه پرستاری اولا باید به نقش دولت و سپس به محدودیت منابع توجه کرد. براین اساس، باید بخش خصوصی را به میدان آورد، چرا که با وجود آن که مسئله بهداشتی یک موضوع حاکمیتی است، اما می توان آن را از طریق مردم انجام داد. وی با بیان این که دولت از برنامه استانداردسازی خدمات پرستاری حمایت می کند، تاکید کرد: این استانداردسازی علاوه بر این که شکوفایی سیستم را به همراه دارد، می تواند ما را از وقت مزدی به کارمزدی برساند که در این برنامه بعضی شاید دو میلیون تومان هم حقوق بگیرند، اما به طور حتم دریافتی آنها بر اساس عملکرد آنها خواهد بود.

سوابق پرستاران در آزمون استخدامی لحاظ می شود

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان این که تعداد زیادی از پرستاران شرکت کننده در آزمون استخدامی ششم اسفند از پرستاران قراردادی هستند، گفت: سوابق پرستاران در این آزمون استخدامی لحاظ می شود.

دکتر سیدعباس حسنی با تاکید بر آن که استخدام پرستاران صرفا برای اجرای قانون ارتقای بهره وری است نه استخدام های معمول وزارتخانه، افزود: همه دانشگاه های علوم پزشکی کشور در این استخدام سهمیه دارند و این استخدام در مرحله اول پیمانی است. وی درباره پرداخت اضافه کارهای پرستاران نیز گفت: از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری خواسته ایم که اعتبارات پرداخت اضافه کار پرستاران پیش بینی شود.

هر هفته 30 نوع خدمت پرستاری ثبت ملی می شود

غضنفر میرزا بیگی رئیس سازمان نظام پرستاری نیز در این همایش با انتقاد از مشخص نبودن استاندارد تعداد پرستار نسبت به جمعیت، تخت، پزشک یا بیمار در کشور از ثبت ملی 30 خدمت پرستاری در هر هفته برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری خبر داد