آرشیو یکشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۰، شماره ۳۱۳۵
صفحه آخر
۲۰
جوابیه

مخابرات: شماره ها را حذف نمی کنیم

شرکت مخابرات استان تهران در واکنش به یادداشت روزنامه جام جم در باره حذف برخی از شماره ها از سامانه 118 و دریافت هزینه جهت ورود شماره تلفن به این سامانه به روزنامه جام جم توضیح داد.

متن پاسخ چنین است: احتراما در پاسخ به مطلب مندرج با شماره 100843296160 مورخ 22/2/90 با عنوان «118 دیگر یار شهروندان نیست» به اطلاع می رساند:

«شماره تلفن اشخاص حقیقی و حقوقی که بیش از 98 درصد شماره تلفن های موجود در 118 می باشد، به شیوه قبل بدون هیچ حذفی به صورت رایگان اطلاع رسانی می شود و پرداخت هزینه مشمول صاحبان مشاغلی است که می خواهند از طریق این سامانه برای آنان اطلاع رسانی صورت پذیرد. همچنین شماره تلفن هیچ مرکز یا اداره و یا صاحبان مشاغل مگر به درخواست و هماهنگی آنان از سرور حذف نشده است. لازم به ذکر است اطلاعات تلفنی موجود در سامانه 118 براساس آخرین اطلاعات دریافتی از سوی سازمان ها، نهادها و اشخاص حقوقی است و تمام اشخاص حقوقی، شرکت ها و نهادها پس از هرگونه جابه جایی و تغییر می بایست اطلاعات و مشخصات تلفنی جدید خود را برای انجام تغییرات لازم و به روزرسانی به اداره خدمات مخابراتی شرکت مخابرات استان تهران اعلام نمایند.»

توضیح جام جم: آنچه در یادداشت «جام جم» ذکر شده بود حاصل تماس نویسنده با سامانه 196 و توضیحات متصدی آن درباره دلایل حذف برخی شماره های 118 بوده است.