آرشیو سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۵۴
اقتصاد
۴

موجودی تخم مرغ انبارها هر 15 روز یک بار اعلام می شود

مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با تشریح جزئیات تامین، توزیع و نظارت بر بازار تخم مرغ گفت: براساس ابلاغیه جدید، تمام تولیدکنندگان، مراکز پخش و بنکداران باید هر 15 روز یک بار موجودی تخم مرغ انبارهای خود را اعلام کنند.

محمدحسین مولاخواه در گفت وگو با مهر افزود: با توجه به افزایش قیمت تخم مرغ جهت یابی تمام بازرسی ها در سراسر کشور به سمت تنظیم بازار، نظارت بر تولید، توزیع و قیمت تخم مرغ سوق داده شده است.

مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: بر این اساس معاونت نظارت و بازرسی استان ها از هرگونه بازرسی های غیرضرور منع شده و با جدیت و قاطعیت موضوع کنترل قیمت را دنبال خواهد کرد. ضمن این که طبق بخشنامه ای مقرر شده بازرسان در دفاتر فروش واحدهای مرغداری مستقر شوند یا اسناد و مدارک فروش واحد را به طور روزانه بررسی و از عرضه تخم مرغ با قیمت های بالاتر جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: تمامی تولیدکنندگان، مراکز پخش و بنکداران که تاکنون در ابتدای هر ماه نسبت به اعلام موجودی تخم مرغ اقدام می کردند با توجه به وضعیت فعلی و تا اطلاع ثانوی مکلف شدند هر 15 روز یک بار در اول و 15 هر ماه، برگ اعلام موجودی انبار و سردخانه خود را به طور صحیح و دقیق به سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها تسلیم کنند.

به گفته مولاخواه با توجه به این که کارگروه کنترل بازار، تخم مرغ را جزو کالاهای ضروری تعیین کرده مطابق با ماده 4 قانون تعزیرات حکومتی ضرورت عرضه تخم مرغ توسط صاحبان این کالادر انبار و سردخانه ها اعلام می شود. لذا نگهداری غیرموجه عمده این کالادر باراندازها و اماکن و نیز اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی از طریق گرانفروشی کلان ارزاق، احتکار محسوب شده و مجازات شدید محتکر را در پی خواهد داشت.وی ادامه داد: بر این اساس توصیه می شود فعالان این بخش بالاخص مرغداری ها به خاطر این که تحت پیگرد قانونی قرار نگیرند ضمن هماهنگی با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مربوط کالاهای خود را تحت نظارت آن سازمان عرضه کنند.