آرشیو شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۵۴
ایران شوک
۲۱

جدال 4 ساعته ماهیگیر با سفره ماهی سمج

گروه شوک: ماهیگیر بریتانیایی زمانی که تصمیم به صید ماهی داشت هرگز تصور نمی کرد که جدالی 4 ساعته با یکی از خطرناکترین سفره ماهی ها را داشته باشد، او پس از گذشت این ساعات هیجان انگیز، توانست این سفره ماهی بزرگ را شکار کند.

این ماهیگیر 53 ساله زمانی که در رودخانه پادانا در نزدیکی بوئنوس آیرس آرژانتین در حال ماهیگیری بود توانست این ماهی غول پیکر را شکار کند.

وی برای طعمه از مارماهی استفاده کرده بود و نبردی سخت را با ماهی شروع کرد.

سفره ماهی یکی از سنگین ترین ماهی های موجود در آب های شیرین جهان است و به کشندگی به خاطر وجود خارهای سمی اش معروف است.

آقای وید، شکارچی این سفره ماهی غول پیکر در این رابطه می گوید: بسیار خسته شده بودم. او تسلیم نمی شد و مدام تقلامی کرد. برای اینکه نتواند به من صدمه بزند از دستکش های مخصوص استفاده کردم. این بزرگترین ماهی آب شیرین است که من تاکنون گرفته ام و به جرات می توان گفت که در نوع گونه های خود نیز بسیار بزرگ است. باید دقت می کردم تا خارهای سمی اش به من برخورد نکند. همه بدنم از شدت 4 ساعت مبارزه با او خسته شده بود و در ناحیه بازوهایم احساس درد داشتم.

آقای وید اضافه کرد: اینگونه از سفره ماهی ها به طور معمول از ناحیه پا و مچ پا زهر خود را وارد بدن می کنند البته زمانی که شما متوجه نیستید و زمانی که با دست هایتان به او نزدیک می شوید می تواند زهر کشنده را وارد دست هایتان نیز بکند.

در آرژانتین زمانی که مردم در حال قدم زدن در ساحل هستند بسیار مراقبند چون برخی از این سفره ماهی ها خود را زیر شن های ساحل مخفی می کنند و پاهای آنها را نیش می زنند. بومیان منطقه از این موضوع کاملا اطلاع دارند.