آرشیو چهارشنبه ۷ دی ۱۳۹۰، شماره ۴۹۷۴
ایران شوک
۲۱

کشف 741 میلیارد تومان کالای قاچاق

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: در 9 ماهه امسال ماموران پلیس موفق شدند 741 میلیارد تومان کالای قاچاق را کشف کنند.

سردار احمدرضا رادان اظهار داشت: قاچاق کالاتنها جنبه اقتصادی ندارد و جنبه ای اخلاقی، فرهنگی و اقدامات مخرب فرهنگی در درون آن نهفته است. قاچاق کالاپیچیدگی​های فراوانی در امر مبارزه دارد چرا که قاچاق فقط در ورود و خروج کالایا موضوع اقتصادی نیست. در صورتی که اگر این موضوع تنها جنبه اقتصادی داشت بسیار راحت تر می توانستیم به آن رسیدگی کنیم.

وی ادامه داد: امروز فاصله تولید مشروب تا رسیدن به مرزهای کشور تنها چند روز است. این در حالی است که در محصولات ضدفرهنگی نیز با توجه به هجمه وارده به کشور و میزان تولیدات وارد شده به کشور با اصل قیمت جنس برابری نمی کند. ضمن اینکه مشروبات الکلی به شرط فروش به قاچاقچیان واگذار می شود که همین امر هزینه قاچاقچی را افزایش نمی دهد و باعث فروش مشروب در کشور می شود.

رادان از اجرای 15 مرحله طرح برخورد با کالای قاچاق خبر داد و افزود: کشفیات قاچاق کالاامسال نسبت به سال گذشته 74 درصد رشد داشته. این در حالی است که سال گذشته نیز نسبت به سال 88 رشد 57 درصدی را شاهد بودیم. امیدواریم طرحهای منطقه ای و ملی با توجه به تصویب قانون جدید افزایش یابد ضمن اینکه بحث کنترل نیز که در برخی استانها اجرا شد بسیار مناسب بود به طوری​که طی چند روز در استان خراسان رضوی 7 میلیون لیتر سوخت گازوئیل که در قالب حلال ها در حال خروج از کشور بود کشف شد. ماموران پلیس باید پس از کشف، سرنخها را دنبال کنند. به عنوان مثال قاچاق 7 میلیون لیتر سوخت نشان می دهد که دست هایی پشت پرده وجود دارد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در پایان ارزش ریالی پرونده های کشف شده را 741 میلیارد تومان اعلام کرد که نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشته است.